تولید پژو ۴۰۵ بنزینی در ایران خودرو خراسان پایان یافت

    کد خبر :722029

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ۲۷ سال از تولید پژو ۴۰۵ بنزینی می‌گذرد و روز به روز کیفیت تولید آن ارتقا یافته به طوری که استاندارد آن از یورو ۲ به یورو چهار رسیده است.

امیر جعفرپور افزود: از یک سو طبق سیاست‌های دولت باید استاندارد این نوع خودروها به یورو پنج می‌رسید، از سوی دیگر لازم بود استانداردهای ایمنی و استانداردهای ۸۵ گانه خودرو در ایران در این نوع خودرو اعمال شود.

وی ادامه داد: از آنجا که اعمال این استانداردها قیمت تمام شده خودرو ۴۰۵ بنزینی را افزایش می‌دهد، دیگر تولید آن مقرون به صرفه نبود، از سوی دیگر هر خودرویی باید بعد از ۲ یا سه دهه تولید از نظر کیفیت ارتقا یابد.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به جای تولید خودرو ۴۰۵ بنزینی، محصولات جدید مانند “کا ۱۳۲” اواخر امسال به بازار عرضه می‌شود و خودروهایی مانند “پژو ۲۰۷”، “دناپلاس” که تغییر ظاهر می‌دهند جایگزین خواهد شد.

وی افزود: تغییر در استانداردهای خودرو و ارتقای آنها بویژه استاندارد مصرف سوخت و کاهش آلایندگی آنها از موضوعاتی است که در ساخت خودروهای جدید اعمال می‌شود.

جعفرپور ادامه داد: خودرو پژو پارس که قابلیت‌های بیشتری از پژو ۴۰۵ دارد، جایگزین این خودرو در مجموعه ایران خودرو خراسان خواهد شد.

وی گفت: ایران خودرو خراسان در بین سایت‌های پنج گانه خودرو در کشور، موفق ترین، چابکترین و پرتلاش ترین مجموعه است که با کیفیت‌ترین خودروها را به بازار عرضه ‌می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز به خبرنگاران گفت: از این پس به جای تولید ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی، پژو پارس به تعداد ۱۳۰ دستگاه در روز تولید می‌شود که تا ۲۰۰ دستگاه قابل افزایش خواهد بود و پیش‌بینی شده است تا پایان سال این کارخانه ۴۰ هزار دستگاه پژو پارس تولید کند.

به گزارش ایرنا،بیژن زاهدی فرد افزود: تا پایان سال خط تولید خودرو جدید چینی با عنوان “ان.فایو” به تولیدات ایران خودرو خراسان افزوده می‌شود که ۲۰ درصد از قطعات این خودرو تولید داخل خواهد بود.

وی ادامه داد: تولید خودرو سوزوکی به دلیل تحریم‌ها در سایت ایران خودرو خراسان به پایان رسیده و هایما جایگزین آن شده است.

شرکت ایران خودرو خراسان در فضایی به وسعت ۷۴۰ هکتار بزرگترین واحد صنعتی خودروساز در شرق کشور است که از سال ۱۳۷۹ فعال شده است.

پنج هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به صورت غیرمستقیم در شرکت ایران خودرو خراسان اشتغال دارند.

این کارخانه در شهرک صنعتی بینالود و ۵۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید