با قابلیت خود ترمیمی؛

تولید باتری پتاسیمی ارزان با عمر طولانی

    کد خبر :693607

لیتیوم ماده اصلی مورد استفاده در تولید باتری هاست، اما مشکلات ناشی از داغ شدن آن باعث شده دانشمندان به فکر ماده جایگزین باشند و این بار به سراغ پتاسیم بروند.

استفاده از پتاسیم ارزان قیمت در تولید باتری موجب کاهش قابل توجه هزینه تمام شده این کار می‌شود. از سوی دیگر پتاسیم مانند لیتیوم داغ نشده و باعث آتش گرفتن ناگهانی باتری‌ها نمی‌شود.

پتاسیم علاوه بر فراوانی و ارزان بودن، به شکلی راحت تر و بی خطرتر در آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌ها قابل استفاده است. باتری‌هایی که با استفاده از آندهای پتاسیمی ساخته شوند از ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی انرژی برخوردارند و در عین حال وزن آنها در مقایسه با باتری‌های لیتیومی کمتر خواهد بود.

مهم‌ترین مشکل پتاسیم تحلیل رفتن سریع ظرفیت و حفظ شارژ آن در صورت استفاده مکرر است. محققان امریکایی برای حل این مشکل با افزودن ترکیباتی خاص به پتاسیم به آن امکان داده‌اند تا در صورت کاهش ظرفیت نگهداری شارژ خود را ترمیم کند و دندریت‌های شکل گرفته حول آند که عامل اصلی کاهش ظرفیت شارژ هستند را پاکسازی کند.

این روش موجب گرم شدن بیش از حد باتری هم نمی‌شود و انتظار می‌رود بعد از بررسی‌های آزمایشگاهی برای تجاری سازی این روش اقدام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید