تولید ایران‌خودرو از نیم میلیون دستگاه گذشت

    کد خبر :793816

ایران خودرو امروز ۲۵ اسفند، تحقق شعار جهش تولید را جشن گرفت و توانست با وجود محدودیت‌ها و مشکلات متعدد به واسطه تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا، به تعهدات خود به جامعه و ذی‌نفعان عمل کند.

این خودروساز بزرگ کشور که در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد از سهم بازار خودروی سواری کشور را در اختیار دارد، توانسته، عدد تولید امسال را به ۵۰۱۳۹۹ دستگاه برساند و با افزایش ۳۶ درصدی تولید در سال جهش تولید،‌ در مقایسه با سال گذشته، علاوه بر ایجاد و حفظ رونق و ثبات در تولید،‌ عرضه به بازار را افزایش داده و نیاز مشتریان را تامین کند.

به گزارش ایکوپرس، در چند روز مانده به سال ۱۴۰۰ و همچنین در طول تعطیلات نوروز، تولید در ایران خودرو ادامه دارد و کارگران خطوط تکمیل‌کاری برای تکمیل و تجاری سازی خودروهای دارای کسری قطعه در محل کار حضور خواهند یافت.

در روزهای پایانی امسال، بر خلاف سنوات گذشته، قیمت بازار روند کاهشی گرفته و به گفته کارشناسان، به روز رسانی تعهدات معوق و اجرای برنامه‌های متعدد فروش و افزایش عرضه به بازار، نقش مهمی در ایجاد این روند داشته است. تعهدات معوق ایران خودرو در ابتدای سال آینده تنها شش هزار دستگاه مربوط به خودروهای هایما و ۲۰۷ اتوماتیک خواهد بود و این تعداد نیز در ماه‌های ابتدایی این سال به روزآوری خواهد شد؛ بر همین اساس،‌ این شرکت برنامه ریزی دقیقی برای اجرای طرح‌های متنوع فروش در سال آینده تدارک دیده تا مشتریان با خیالی آسوده نسبت به خرید خودرو از کارخانه اقدام کنند.

افزایش عمق ساخت داخل و تامین قطعات از منابع داخلی، از عوامل اصلی کاهش قابل توجه خودروهای دارای کسری قطعه و افزایش عرضه به بازار بوده که ایران خودرو در این مسیر توانسته با استفاده از توانمندی قطعه سازان، شرکت های دانش بنیان و نهادها و سازمان‌های دارای ظرفیت‌های داخلی‌سازی، موفق عمل کند و تولید را بدون نیاز به شرکای خارجی ادامه دهد.

در همین حال، مسیر اجرای نقشه راه توسعه در ایران خودرو با همکاری و همدلی متخصصان و مهندسان کشور ترسیم شده و در ابتدای آن، پنج محصول فعلی ارتقا یافته و محصول جدید تارا به سبد تولیدات این شرکت افزوده شده است. در سال ۹۹ با طراحی و نمونه‌سازی موتور سه استوانه و تولید انبوه گیربکس شش سرعته نیز گام مهمی در توسعه قوای محرکه برداشته شد.

گروه صنعتی ایران خودرو با پشت سر گذاشتن بحران‌های ناشی از شرایط سخت کسب و کار و تحریم ها، به دنبال دستیابی به افق‌های روشن‌تر در بازار خودروی کشور در سال‌های آینده است.

گفتنی است، عبور ۵۰۱۳۹۹‌مین خودرو از خط تولید مونتاژ شماره ۴،‌ با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران ارشد و کارگران گروه صنعتی ایران خودرو،‌ جشن گرفته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید