توفان شن مدارس ریگان کرمان را تعطیل کرد

    کد خبر :684167

فرماندار ریگان گفت: به دلیل تشدید توفان شن مدارس این شهرستان امروز (یکشنبه ) تعطیل شد و ۳۹ نفر از شهروندان نیز راهی مراکز درمانی شدند.

امین باقری افزود: توفان شن که از روز گذشته در شهرستان ریگان آغاز شده هر لحظه بر شدت آن افزوده می شود و این موضوع مشکلاتی را برای تردد مردم فراهم کرده است .

وی گفت : توفان شن به همراه گرد و غبار راه ارتباطی ۴۱روستای این شهرستان را مسدود کرده و تلاش برای بازگشایی این محورها ادامه دارد .

فرماندار ریگان وضعیت این شهرستان را بحرانی اعلام کرد و افزود : تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان در حالتآماده باش قرار دارند .

باقری تصریح کرد : گرد و غبار شدید علاوه بر مشکلات تنفسی خسارات زیادی به بخش های کشاورزی و فضای سبز شهری و عمران روستایی وارد کرده است.

وی گفت : ۱۵۰روستای مناطق جنوبی شهرستان ریگان در محاصره گرد و غبار شدید قرار دارند که نیروهای امدادی به این روستاها اعزام شده اند .

فرماندار ریگان بیان داشت: به دلیل گرد وغبار شدید تردد در محور ترانزیتی ریگان چابهار هم به کندی انجام می شود .

به گزارش ایرنا ،باقری بیان داشت : افزایش کانونهای بحران فرسایش بادی ،تعطیلی مالچ پاشی و روند کند پروژه های منابع طبیعی بر افزایش گرد و غبار و توفان شن در شهرستان ریگان افزوده است .

وی عنوان کرد :شهرستان ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می باشد که نیمی از سال توفان دارد.

گرد و غبار تا کنون ۱۶روستای شهرستان ریگان را خالی از سکنه و ۱۵۰روستا را نیز در محاصره خود قرار داده است.

ریگان با ۹۸هزار نفر جمعیت در ۲۸۰کیلومتری شرق استان کرمان قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید