توضیحات بیمه دانا درباره پرداخت 750 میلیارد تومان وام بدون سود به کارکنانش
پس از انتشار گزارشهایی درباره اعطای ۷۵۰ میلیارد تومان وام بدون سود به کارکنان بیمه دانا، این شرکت با ارائه توضیحاتی ضمن رد برخی برداشتهای مطرحشده، اعلام کرد که این تسهیلات در چارچوب سیاستهای رفاهی و منابع انسانی، مطابق با مقررات و در بازهای سهساله پرداخت شده است. روابطعمومی بیمه دانا تأکید کرد که این اقدام با هدف بهبود معیشت کارکنان و افزایش بهرهوری سازمان صورت گرفته و تمامی مراحل آن مطابق با مصوبات هیئتمدیره و ضوابط تعیینشده بوده است.
با توجه به انتشار مطلبی تحت عنوان «حاتمبخشی بیمه دانا به کارکنانش: ۷۵۰ میلیارد تومان وام بدون سود!» در برخی رسانهها، روابطعمومی شرکت بیمه دانا بهمنظور شفافسازی و تنویر افکار عمومی در خصوص شائبههای پیشآمده، توضیحاتی را ارائه میدهد:
اعطای تسهیلات رفاهی، وامهای ضروری و مسکن به کارکنان در شرکتهای بیمهای و نیز سایر سازمانها و نهادهای اقتصادی، امری رایج و متداول است که در چارچوب سیاستهای منابع انسانی و بهمنظور ارتقای انگیزه و بهرهوری کارکنان انجام میشود. بیمه دانا نیز در این راستا و در حد توان خود، اقدام به اعطای تسهیلاتی کرده که هدف آن حمایت از معیشت و افزایش انگیزه کارکنان بوده است.
از سوی دیگر، افزایش مبلغ تسهیلات در مقایسه با سالهای گذشته، متناسب با رشد تورم و شرایط اقتصادی کشور بوده است. این تسهیلات با توجه به کمبود نیروی انسانی و با هدف کمک به معیشت و بالابردن انگیزه به همه کارکنان واجد شرایط طبق مصوبات و آییننامههای مربوطه که به تصویب هیئتمدیره این شرکت رسیده است، تعلق گرفته و مطابق با ضوابط و مقررات تعیینشده بازپرداخت خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
حاتم بخشی بیمه دانا به کارکنان؛ ۷۵۰ میلیارد تومان وام بدون سود
همانطور که در صورتهای مالی نیز شفاف گزارش شده و قابل مشاهده است، از ابتدای سال ۱۴۰۳، مجموع اصل تسهیلات پرداختی (وام مسکن) به ۱۸۴۷ نفر از کارکنان معادل ۲۸۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان بوده است. در سال ۱۴۰۲ نیز تسهیلاتی به ارزش حدودی ۱۴۷ میلیارد تومان به ۹۹۱ نفر و در سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۲۷۴ میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان (وام ضروری) به ۱۸۹۲ نفر پرداخت شده که برخلاف اخبار منتشرشده، اصل تسهیلات پرداختی ۷۰۸ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومانی با مجموع ۱۳۰ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان بهره، تنها مربوط به سال ۱۴۰۳ نبوده بلکه در مجموع سه سال اخیر و در قالب وامهای متفاوت، به کارکنان پرداخت شده است.
بیمه دانا همواره تلاش کرده است تا میان تأمین رفاه کارکنان و ارائه خدمات به بیمهگذاران، تعادلی منطقی برقرار کند. تقویت انگیزه و معیشت کارکنان، نهایتاً به بهبود خدماترسانی به مشتریان و افزایش بهرهوری سازمان منجر خواهد شد.
در پایان، بیمه دانا ضمن استقبال از نقدهای سازنده، بر تعهد خود نسبت به بیمهگذاران، نمایندگان و کارکنان تأکید میکند و همچنان در مسیر ارتقای سطح خدمات بیمهای و تأمین رضایت همه ذینفعان گام برمیدارد.