توصیه معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور: پیش از آنکه صدای کارگر در بیاید و به خیابان بیاید مشکلات را رفع کنید

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۳۷
    کد خبر :529333
معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور

معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور رسیدگی با تاکید بر اینکه مشکلات صنفی و کارگری همچنان جز الویت‌های ماست، اظهار کرد: باید رسیدگی کنیم تا مطالبات حقیقی کارگران تحقق یابد و رسیدگی از سوی مسئولان صورت بگیرد و باید مشکلات کارگران پیش از آنکه صدای آنها درآید و به خیابان بیایند، رفع شود.
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور صبح سه‌شنبه در نشست معاونان سیاسی امنیتی استانداران کشور در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که صبح سه شنبه برگزار شد، بابیان اینکه در این جلسه قرار است برآورد امنیتی سال ۹۸ مبتنی بر تمام بررسی‌های انجام شده توسط دستگاه ها و جلسات مختلف و سناریوهای پیش روی این سال برای مسائل امنیتی است، ارائه شود، اظهار کرد: سال 97 از لحاظ اقدامات یک جانبه‌ای که توسط آمریکا صورت گرفت، سالی بسیار ویژه بود؛ آمریکایی‌ها از اردیبهشت سال گذشته در یک طراحی زمان بندی شده اقدامات برنامه ریزی شده‌ای را انجام دادند.

به گزارش نامه نیوز،وی افزود: آنها کارهای مختلفی از خروج از برجام تا مقابله با فروش نفت ایران را صورت دادند و در ادامه گستاخی‌هایشان سپاه پاسداران را تحریم کردند که این در تاریخ بشر بی سایقه است. که مردم و مسئولین نیز پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند تا با تقویت موضوعات تروریستی و امنیتی اوضاع کشور را برهم بریزند. در سال 97 موضوعات اجتماعی را داشتیم و موضوعی همچون تابستان داغ را پشت سر گذاشتیم. مردم نسبت به امنیت حساس هستند و واکنش نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: البته در این برهه نباید از تلاش‌های مسئولین ذیربط هم چشم پوشی کرد. سال گذشته 10 ها گروه تروریستی طراحی شده بودند تا اوضاع کشور را بهم بریزند. البته اقدام تروریستی با حمله انتخاری متفاوت است. همانطور که می‌دانید اقدام انتحاری از لحاظ امنیتی بسیار کار شاقی نیست، اینکه به اتوبوس نظامیان ما انتحاری بزنند و فرار کنند از همین نوع است.

معاون امنیتی وزارت کشور اظهار کرد: در نظرسنجی‌هایی که انجام دادیم، مردم نسبت به امنیت رای بالایی دادند و این موضوع مهم است. همه می‌دانیم که سال گذشته چقدر از لحاظ امنیتی سخت بود در امسال نیز شرایط خوب است و مراسم‌های بسیاری را داریم.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم تجمعات صنفی بود که همیشه به درگیری می‌انجامید ولی امروز شاهدیم که مردم برای مطالبات خود تجمع می‌کنند و دیگر مشکل امنیتی نیستند و مردم به صورت مصالمت آمیز مطالبات خود را طلب می‌کنند.

ذولفقاری با اشاره به اقدامات انجام شده در مدیریت شرایط کشور در ایام بعداز وقوع سیل تصریح کرد: موضوع دیگر بحث سیل است که ما باید فضایی را ایجاد می‌کردیم که مردم بتوانند در امنیت کامل مایحتاج خود را تحویل گیرند. سیل اخیر تجربه خوبی از لحاظ امنیتی بود. بنده امروز باید بگویم که موضوع امنیت در سیل و ایام نوروز به خوبی انجام شد. ما در وضعیت سخت سیل که تعطیل هم بود تصمیم گرفتیم تا با همفکری با آقای رحمانی فضلی موکب‌های اربعین را فعال کنیم و با همکاری هلال احمر، دستگاه‌های ذیربط و در اصل عشق، موکب‌داران در این موضوع ورود کردند و در این ایام 7 میلیون وعده غذای گرم در بین مردم در استان‌های سیل زده پخش شد.

معاون امنیتی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که شورای تامین استان‌ها باید کنترل دقیق بر روی آن داشته باشند، مقابله با جرایم خشن است که باعث خدشه در امنیت عمومی می‌شود. در جرایمی که تحت نزاع و قتل اتفاق می‌افتند باید مورد توجه قرار گیرد تا پرونده آنها سریعاً رسیدگی شود. با همکاری رئیس قوه قضاییه ان‌شاءالله شاهد سریع تر شدن رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها خواهیم بود تا از اقدامات و مشکلات پس از آن جلوگیری شود. مردم اگر ببینند چنان چه اتفاقی میفتد دستگاه‌ها سریع پیگیری می‌کنند، از موضوعات بعدی پیشگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: خواهشمندم در مورد جرایم مهم با تحلیل وضعیت برنامه ریزی کنید و فوراً اقدام شود. متاسفانه در برخی شهرها مشکلاتی داریم که چندین سال است که در آنجا درگیری وجود دارد. در برخی مناطق اگر زمینه‌ای وجود دارد، باید پیش از بالا گرفتن آن برنامه ریزی گردد تا مقابله شود. شهرستان‌ها باید در روی جرایم فکوس کنند، حتی یک قتل، گروگان گیری و… زیاد است و نباید وجود داشته باشند.

ذوالفقاری همچنن گفت: در مورد استان‌های مرزی باید کنترل مرزها بیشتر شود. طرحی برای کنترل مرزهای شرق داریم تا کنترل مرزهای شرقی صددرصد شود. با پیگیری و توجه مقام معظم رهبری قرار شده است تا با تخصیص 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی این موضوع حل و تکمیل شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال ۹۸ تاکید کرد: موضوع امنیت انتخابات را باید از امروز آغاز کنیم. تمام موضوعاتی که ممکن است در آن ایام ایجاد مشکل کند، باید مورد توجه قرار گیرد و پیگیری شود. یکی دیگر از موضوعات فضای مجازی است. جرم چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی تفاوتی ندارد. در مورد همین موضوع همدان، درست است که این موضوع حل شد ولی شاهد بودیم که چه گستاخی‌هایی در فضای مجازی شاهد بودیم.

معاون امنیتی وزارت کشور تاکید کرد: برای اربعین امسال باید ستادها از امروز جدی گرفته شود. چند کار باید در این موضوع در استان‌های معین انجام گیرد. با توجه به اینکه برای سال جاری روادید عراق مجانی است، برآورد ما این است که امسال حجم بیشتری از زوار را خواهیم داشت. در همین راستا ساماندهی از مبداء زائران اربعین حسینی بسیار مهم است و کمیته اعزام باید از همین فردا آغاز به کار کند.

وی خاطر نشان کرد: تقسیم بندی ‌استان‌ها برای مرزها باید مورد توجه قرار گیرد. توافقی که با طرف عراقی داشتیم این بود که مرز خسروی از چند روز آینده کار خود را آغاز کند. طبق کارهایی که انجام شده است، یک سری استان‌ها باید از مرزهای خود سفر کنند. زوار اربعین از خورستان دیگر نمی‌توانند از مرز مهران خارج شوند. وقتی استانی را در اینگونه موضوعات معین قرار می‌دهیم باید با تمام ظرفیت‌ها وارد میدان شود.

دبیر شورای امنیت کشور با تاکید بر اینکه جرم، جرم است و در فضای مجازی و حقیقی تفاوتی ندارد، تصریح کرد: جرم در فضای مجازی رو به افزایش است. درباره حادثه‌ای که در همدان رخ داد از نیروی انتظامی و شورای تامین استان تشکر می‌کنیم که سریعا وارد عمل شدند و یکی از عوامل دستگیر شد و دیگری هم به هلاکت رسید. در مورد موضوع نگهداری سلاح گرم باید در کمیسیون‌های سلاح غیر مجاز مورد توجه قرار گیرند. مقام معظم رهبری نیز روی این موضوع تاکید داشته‌اند. با نگهداری سلاح غیر مجاز باید برخورد کرد. البته اینطور نیست که خانه‌های مردم بریزیم ولی باید کارهای شناسایی صورت گیرد.

وی افزود: رسیدگی به مشکلات صنفی و کارگری همچنان جز اولویت‌های ماست. باید رسیدگی کنیم تا مطالبات حقیقی تحقق یابد و رسیدگی از سوی مسئولان صورت بگیرد باید جلودار باشیم و پیش از آنکه صدای کارگر در بیاید و پیش از آنکه به خیابان بیایند باید مشکل رفع شود. در مورد کمیسیون امنیتی مسابقات ورزشی هم باید تلاش بیشتر شود و مسئولان امنیتی استان باید پیش از مسابقه به موضوع ورود کنند. حالا برخی تحلیل‌هایی می‌دهند که اتفاقات ورزشگاها به دلیل وجود خشونت در ایران است. حال باید گفت در انگلیس چرا مشکل ایجاد می‌شود؟در این زمینه جلساتی با مسئوللن فدراسیون داشتیم و قرار شد برخی مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود.

ذوالفقاری همچنین خاطرنشان کرد: در مورد موضوع قاچاق کالا که رهبری هم به آن تاکید داشته‌اند به خصوص در کالاهای اساسی باید مقابله صورت گیرد. هرگونه تخلف باید توجه شود. موضوع قاچاق کالا به خصوص کالاهای اساسی بسیار مهم است. در مدیریت معابر رسمی دستور العمل هایی وجود دارد و مسئولیت آن با فرماندار است. متاسفانه شاهدیم راننده دو روز در نقطه صفر مرزی معطل است. نباید در سیر صادرات مخاطره ایجاد کرد. مبارزه با قاچاق باید سیستماتیک انجام گیرد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب موضوعاتی را مطرح می‌کنند که بسیار مهم است. ایشان اینگونه می‌فرمایند که در مقابله با چالش‌ها باید ابتکاری عمل داشته باشیم. باید با چالش‌ها مبتکرانه عمل کنیم. نباید تقلیدی عمل کرد. با شجاعت به موضوعات چالشی ورود کنید و با نظم و تدبیر و به دور از شتاب زدگی در موضوعات عمل کنید. انتظار داریم تا در موضوعات امنیتی، مسئولین امور پیش دستانه و متفکرانه ورود داشته باشند. نبایداز کنار موضوعاتی همچون همدان گذشت. باید دستور العمل‌ها صادر شود ولی نباید هم تا صددرصد منتظر دستور العمل ماند.

معاون امنیتی وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: در مورد موضوع حفاظت شخصیت‌ها در سال گذشته 50 درصد کاهش داشتیم. حفاظت شخصیت‌ها به صورت تشریفاتی وجود ندارد. اگر شخصیتی به حفاظت نیاز داشته باشد، باید در کمیسیون مطرح شود و تصمیم گیری در موردش صورت گیرد. نباید این موضوع به تشخص و عادت تبدیل شود. حال کسی در بازه‌ای نیاز دارد و باید حفاظت داشته باشند، موردی نیست. نباید هزینه اضافه به کشور وارد کرد و برخی گمان کنند که همیشه همراهشان محافظ باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید