توصیه‌های اورژانس تهران به مردم در پی آلودگی هوا/اینفوگرافیک

    کد خبر :863770
توصیه‌های اورژانس تهران به مردم در پی آلودگی هوا

دکتر یحیی صالح طبری با اشاره به افزایش آلودگی هوا در پایتخت توصیه‌هایی به مردم ارائه و اظهار کرد: کسانی که مجبور به فعالیت کاری در محیط بیرون هستند بعد از رسیدن به منزل استحمام کنند.

وی افزود: در مواقع آلودگی هوا در وعده غذایی خود از سبزیجات تازه، شیر و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید، همچنین به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

وی ادامه داد: نوزادان، سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی الامکان از منزل خارج نشوند؛ مردم از سفرهای غیرضروری درون شهری بپرهیزند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب (فیلتردار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرپرست مرکز اورژانس تهران تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن‌ پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیکترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره 115 تماس بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید