توزیع یک بسته حمایتی به اقشار آسیب‌دیده از کرونا تا پایان سال/ارایه ۲ بسته دیگر در سال ۹۹

    کد خبر :697850

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از توزیع یک‌ بسته حمایتی به اقشار محروم و آسیب‌دیده شغلی از کرونا تا پایان سال خبر داد.

مرتضی بختیاری با اشاره به تهیه بسته حمایتی برای اقشار محروم و آسیب‌دیده شغلی از کرونا گفت: دستورالعمل جامعی در این خصوص به استان‌ها تهیه و ابلاغ شده که بر این اساس قرار است سه بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌دیده مانند کارگران روزمزد، دستفروشان و … در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد این افراد در مجموع به ۷ میلیون نفر می‌رسد، افزود: یکی از بسته‌های حمایتی تا پایان سال و دو بسته دیگر نیز در سال آینده به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌شود.

جمع‌آوری ۳۲۳ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری امسال نیز گفت: میزان کمک‌های جمع‌آوری شده تا دیروز ۳۲۳ میلیارد تومان برآورد شده که شامل کمک‌های نقدی و کالایی است.

بختیاری با بیان اینکه این کمک‌ها در ۱۰ هزار پایگاه و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور با روش‌های غیرحضوری و حضوری جمع‌آوری شده است اظهار کرد: میزان نهایی کمک‌ها به زودی اعلام می‌شود. همچنین امسال میزان کمک‌های خیرین ۲۸ درصد رشد داشته است.

اختصاص ۳۰ میلیارد از سوی بنیاد مستضعفان به مددجویان برای پیشگیری از کرونا

بختیاری با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های این بودجه برای پیشگیری از ابتلا کرونا با اولویت بیماران صعب العلاج و سالمندان با هماهنگی ستاد اجرایی صرف می‌شود.

تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی مددجویان تا پایان فروردین/ نیازی به مراجعه حضوری نیست

وی با تاکید بر اینکه مواد ضدعفونی کننده مانند شوینده، الکل و … نیز در اختیار مددجویان قرار گرفته است، تصریح کرد: تمامی مددجویان کمیته امداد از سوی سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته‌اند. دفترچه این مددجویان تا پایان فروردین ماه تمدید شده و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر وجود ندارد.

اقدامات کمیته امداد برای سیل‌زدگان آذربایجان

رئیس کمیته امداد در ادامه به تشریح اقدامات این نهاد در خصوص مددجویان زلزله‌زده آذربایجان و سیل‌زدگان جنوب کشور پرداخت و گفت: تاکنون ۱۵ هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان تکمیل و به آنها واگذار شده است. ۱۰ هزار واحد تخریبی نیز در دست ساخت است که تا پایان خرداد سال آینده تحویل داده می شود.

به گزارش ایسنا و به گفته بختیاری در سال جاری ۶ هزار میلیارد تسهیلات برای اشتغال مددجویان پرداخت شده است و ۱۶۸ هزار شغل تا روز گذشته ایجاد شده چرا که موضوع اشتغال از محورهای اصلی کمیته امداد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید