توزیع تخم مرغی دولتی در تهران؛ هر شانه 33 هزار تومان

    کد خبر :776352

شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرده که توزیع تخم‌مرغ از امروز در سطح تهران به قیمت مصوب دولتی و نرخ مصوب تنظیم بازار انجام می شود و انتظار دارد که قیمت در روزهای آتی کاهش یابد.

این مسئول قمیت هر شانه تخم مرغ دولتی را 33 هزار تومان گفته که به طور گسترده در میادین تره بار و برخی مناطق تهران توزیع گسترده دارد.هر کیلو تخم‌مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان توسط خرده‌فروشی‌ها توزیع خواهد شد و قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ در میادین هم حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان به فروش می رود.

گزارش فارس حاکی است که قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار شانه ای 45 هزار تومان است از یکی دو هفته گذشته هم مسئولان به کاهش قیمت این محصول قول داده بودند.

قیمت مصوب در حال حاضر ۱۴ هزار تومان درب مرغداری است که با هزینه حمل توسط پشتیبانی باقیمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان به میادین سطح شهر عرضه می‌شود؛ همچنین و قیمت در مراکز خرید تا ۳۳ هزار تومان خواهد بود.

ایران سالانه یک میلیون تن تخم مرغ تولید می کند و صادرات هم به کشورهای اطراف از جمله عراق دارد، افزایش قیمت تخم مرغ از یکی دو ماه گذشته آغاز شد و کارشناسان صادرات و بالا بودن قیمت نهاده های دامی را عامل افزایش قیمت عنوان کردند،صادرات متوقف شد، قیمت نهاده ها هم نسبت به قبل پایین آمد اما قیمت تخم مرغ برنگشت.

تمام کشورها در شرایط کنونی کرونا امنیت غذایی و تامین نیاز داخل را در اولویت اول قرار داده اند و بدین منظور صادرات خود را محدود و یا متوقف کرده اند.

کارشناسان میگویند هر تصمیم اقتصادی معمولا اثر خود را چند ماه دیگر می گذارد و تصمیم به توقف صادرات تخم مرغ پیش از اینکه قیمت داخل افزایش می یافت باید انجام می شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید