تهران ۳۰۰ هزار معتاد دارد/تداوم جمع آوری معتادان متجاهر در سال۹۷

    کد خبر :252987

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه تهران حدود ۳۰۰ هزار معتاد دارد گفت: معتادان متجاهر تا پایان تعطیلات نوروزی در شهر رها نمی‌شوند.

محمدعلی اسدی در خصوص اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در سال ۹۶ و برنامه های این ستاد برای سال ۹۷ افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یک دستگاه هماهنگ کننده است و خودش وارد کار اجرایی نمی شود. قانونگذار از این شورا انتظار دارد هماهنگی بین دستگاهها را انجام دهد. به عنوان مثال وظیفه پلیس دستگیری متخلفان در حوزه مواد مخدر است و شهرداری باید امکانات لازم را در اختیار قرار دهد. همچنین آموزش و پرورش باید آموزشهای لازم را به نوجوانان انتقال دهد و هر دستگاهی به فراخور وظایف ذاتی خود مسئولیتهای در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر عهده دارد.

وی ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم همه اقدامات را ستاد انجام دهد درست نیست. همه دستگاهها باید بخشی از کار را انجام دهند. یکی از مهمترین دستگاهها در این زمینه شهرداری است که باید به منظور نگهداشت زیبای شهر، هم در بخش تامین هزینه و هم در اختیار قرار دادن امکانات و ساختمان و … با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تاکید کرد: شهرداری تهران در دوره پیشین خود در تمام این حوزه ها همکاری خوبی داشت و به ویژه در بحث جمع آوری معتادان و مراکز نگهداری بهاران و تامین اعتبارات لازم، مشارکت بالایی داشت اما در دوره جدید به دلیل مسائلی که شهرداری با آن درگیر است و ما اطلاعی از آن نداریم، همکاری شهرداری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کمرنگ شده است.

به گزارش مهر ، اسدی با بیان اینکه تهران حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار معتاد دارد، از بیان کشف حدود ۴۰ تن مواد مخدر در استان در طول سال ۹۶ خبر داد و گفت: معتادان متجاهر در طول تعطیلات نوروز رها نمی شوند تا چهره شهر در این ایام و برای مسافران نوروزی پایتخت دچار زشتی نشود.

وی در مورد برنامه های این شورا در سال ۹۷ افزود: برای سال ۹۷ طرح جمع آوری معتادان متجاهر را ادامه خواهیم داد و به هر میزان که ظرفیت خالی در مراکز اقامتی شهر تهران داشته باشیم، معتادان متجاهر را جمع آوری می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید