تهران به فعالیت های تروریستی خود ادامه می دهد

    کد خبر :379583

«عادل الجبیر» وزیر امورخارجه عربستان ، جمعه شب در سخنانی در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، باردیگر ادعای نخ نمای گذشته اش علیه ایران و قطر را تکرار کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا ، الجبیر بار دیگر با متهم کردن ایران و قطر مدعی شد، دوحه و تهران از تروریسم در منطقه حمایت می کنند.

وی گفت که تهران به فعالیت های تروریستی و رفتارهای خصمانه خود ادامه می دهد.

وزیر امورخارجه عربستان با تایید اظهارات سه شنبه گذشته «دونالد ترامپ» مبنی بر حمایت برخی از کشورهای منطقه از سیاست خصمانه واشنگتن در قبال ایران هم گفت: ما از راهبرد جدید واشنگتن علیه تهران حمایت می کنیم.

الجبیر که بومی سازی صنایع دفاعی و نظامی و ساخت موشک و پهپادی داخلی در ارتش و کمیته های مردمی یمن به کابوسی برای وی و دیگر سردمداران عربستانی تبدیل شده است، افزود: شبه نظامیان حوثی تاکنون 199 موشک بالستیک ساخت ایران به عربستان شلیک کرده اند.

وی بار دیگر ایران را آماج اتهام بی اساس قرار داد و مدعی شد: رفتارهای خصمانه ایران نقض تمام کنوانسیون های بین المللی است.

الجبیر همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به تحریم قطر اشاره کرد و با بیان این که عربستان، امارات، بحرین و مصر، چاره ای جز تحریم دوحه نداشتند، افزود: کشورهای چهارگانه به دلیل حمایت قطری ها از تروریسم و پناه دادن به تندروها و انتشار خشونت، دوحه را تحریم کردند.

براساس برنامه اعلام شده، سخنرانی مقامات بلندپایه کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از روز سه شنبه گذشته آغاز شده بود، تا دوشنبه هفته آینده ( 9مهرماه ) به طول خواهد انجامید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید