تنور گرانفروشی نانوایان اینترنتی داغ داغ است/ چرا کسی به قیمت های عجیب و غریب نان سنتی در اسنپ فود نظارت نمی کند؟

    کد خبر :946436
گرانفروشی نان - اسنپ فود

در دو سال گذشته به علت همه گیری کرونا بخش اعظمی از نان مورد نیاز مردم در شهر های بزرگی مانند تهران از پلتفرم های آنلاین و خصوصا اسنپ فود تامین می شد و شهروندان با پرداخت هزینه حمل، نان مورد نیاز خود را در درب منزل خود تحویل می گرفتند.

در ماه های اخیر علی رغم کاهش آمار کرونا، خرید اینترنتی نان به مرور زمان، به عادت روزانه بسیاری از مردم بدل شد و این استقبال زیاد مردم باعث شد قیمت نان در فروشگاه نان اسنپ فود از قوانین و مقررات استاندارد خارج شود به طوریکه به نظر می رسد در حال حاضر نانوایان قیمت ها را به صورت سلیقه ای ارایه می دهند.

این مساله مورد اعتراض کاربران و شهروندان قرار گرفته و آنها قیمت های درج شده در لیست نانوایی ها را بسیار بالاتر از نرخ های مصوب سازمان های متولی عنوان می کنند.

بازتابهمه ما کم و بیش مطلع هستیم که در چند ماه گذشته علی رغم انتشار شایعات مختلف درباره افزایش قیمت نان، مسئولان امر این موضوع را رد کرده و اعلام کردند: قیمت نان واحد های مختلف نانوایی تغییری نکرده است و آرد به قیمت قبل در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

در این زمینه به طور اخص استاندار تهران در فروردین ماه امسال در واکنش به این شایعات تأکید کرد: هیچ تغییری در قیمت نان نداشته‌ایم و همان قیمت‌های قبلی پابرجاست و قطعاً تعزیرات با این موارد برخورد می‌کند.

علی رغم تمام این تاکیدات، بعضی نانوایی ها ضمن گلایه از افزایش هزینه ها، قیمت های خود را به شگرد های مختلف افزایش دادند و حتی در برخی از موارد نیز گزارشهای متعدد از کم فروشی در برخی از نانوایی ها منتشر شد که وزن نان را کمتر از نرخ مصوب دولتی عرضه می کردند.

دولت در نهایت تلاش کرد با شیوه های مختلف این تخلفات ریز و درشت را مدیریت کند و تازه ترین تدبیر، اقدام به استقرار کارتخوان هوشمند در نانوایی ها نمود.

فارغ از تاثیر تصمیمات دولت در جلوگیری از افزایش قیمت نان؛ این دست تدابیر اما به فضای آنلاین نرسید و برخی از افراد فرصت طلب به دلیل فقدان نظارت کافی، اقدام به فروش نان با قیمت های کذایی و عجیب و غریب کردند.

 

گرانفروشی نان سنگگ در اسنپ فود

قیمت سه عدد نان سنگ در محله پونک تهران- اسنپ فود

 

قیمت نان بربری در اسنپ فود

قیمت سه عدد نان بربری در منطقه سعادت آباد – اسنپ فود

طبق اعلام  مسئولین و اتحادیه نانوایان تهران، قیمت هر عدد نان بربری در سال 1401 با نظر گرفتن نوع گندم یارانه ای، در شهر تهران تا حداکثر 2500 تومان و نان سنگک با وزن چانه ۶۵۰ گرم نیز حداکثر  3000 تومان است و اگر واحدی کنجد در طبخ نان استفاده کند می‌تواند هزار تومان به قیمت مصوب اضافه کند.

با کمی جستجو در پلتفرم اسنپ فود مشخص می شود که نانوایی های این فروشگاه، نان را به قیمت های مصوب نمی فروشند که هیچ؛ حتی در برخی از موارد قیمت ها را چندین برابر نرخ های اعلامی نهادهای متولی درج می کنند.

به عقیده یکی از فروشندگان نان، احتمال دارد شبکه فروش و کارتخوان متصل نانوایی در فروشگاه آنلاین با کارتخوان هوشمند مستقر در نانوایی متقاوت باشد و این موضوع باعث شده تا برخی نانوایان هیچگونه ملاحظه ای در قیمت گذاری نان نداشته باشند.

 

سایت بازتاب آمادگی دارد تا برای رفع هر گونه ابهام ، توضیحات مجموعه اسنپ فود را عینا منتشر نماید.

3
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. کامران گفت:
    موافقم ۱۰

    آره واقعا چرا کسی پیگیر نیست؟
    حتی من تو اینترنت در این باره سرچ کردم فقط سایت شما روی این موضوع واکنش نشون داده.
    دقیقا دوبل قیمت میفروشن

  2. اشکان گفت:
    موافقم ۲

    نانوایی حضوری نون رو میده ۴ تومن, بعد اسنپ میفروشه ۱۰ تومن!!!

  3. ایرانی گفت:
    موافقم ۲

    کجای این مملکت قیمت ها درسته که حالا تو اسنپ فود درست باشه، مرگ بر مسولین بی عمل.

دیدگاهتان را بنویسید