تمسخر بایدن در تلویزیون سعودی/فیلم

    کد خبر :901444

در شرایطی که طی ماه‌های اخیر برخی رسانه‌ها از شدت گرفتن اختلافات و تنش‌ها بین عربستان سعودی و آمریکا گزارش داده بودند، اقدام یک شبکه سعودی در تمسخر جو بایدن خبرساز شده است.

شبکه تلویزیونی «ام بی سی» عربستان سعودی در یک برنامه طنز، سلامت جسمی و ذهنی رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا را به سخره گرفت. در این برنامه، گاف‌های کلامی و حواس پرتی بایدن ۷۹ ساله برجسته شده است.

در ابتدای این فیلم، یک بازیگر مرد و یک بازیگر زن که ایفا کننده نقش جو بایدن و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا هستند وارد می‌شوند و برای حاضران دست تکان می‌دهند.

طبق روایت این فیلم، بایدن و هریس برای برگزاری یک نشست خبری در جمع خبرنگاران وارد صحنه می‌شوند، اما رئیس‌جمهور آمریکا که کاملا خسته به نظر می‌رسد، بعد از تکان دادن دست برای خبرنگاران، از صحنه خارج می‌شود و معاونش دوباره او را پشت تریبون برمی گرداند.

شبکه سعودی ام بی سی در این برنامه، بار‌ها به موضوع حواس پرتی رئیس‌جمهور آمریکا طعنه می‌زند و همچنین چرت زدن‌های او در جلسات عمومی را به سخره می‌گیرد.

در صحبت‌هایی که بازیگر نقش بایدن پشت تریبون بیان می‌کند، او حتی نمی‌داند که درباره چه موضوعی باید حرف بزند و معاونش بار‌ها به او گوشزد می‌کند که موضوع صحبت‌های امروز او درباره روسیه و چین است.

در پایان این فیلم کوتاه، بازیگر ایفاکننده نقش رئیس‌جمهور آمریکا حین سخنرانی پشت تریبون، خوابش می‌برد و معاونش مجبور می‌شود به او برای زمین نخوردن، کمک کند و در پایان خطاب به حاضران در نشست می‌گوید: «برای رئیس‌جمهورتان دست بزنید».

تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در این شبکه تلویزیونی عربستان سعودی در شرایطی صورت گرفته که پیشتر رسانه‌ها از شدت گرفتن اختلافات و تنش‌های ریاض با واشنگتن درباره مسائل مختلف منطقه خبر داده بودند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در این باره نوشته بود مسائل بسیاری باعث تنش در روابط آمریکا و عربستان سعودی شده که از جمله آن می‌توان به تلاش بایدن برای بازگشت به برجام و همچنین تعلل واشنگتن در «تروریستی» خواندن انصارالله یمن اشاره کرد.

دانشجو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید