احمد مسجد جامعی:

تمام ذخیره آبی کوهپایه البرز را تهران می بلعد

    کد خبر :528441
ذخیره آبی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام ذخیره آبی کوهپایه البرز را تهران می بلعد و سفره زیرزمینی نمی‌شود، برای این موضوع چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی درخواست تمدید مصوبه تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورا گفت: قرار بر اینکه مصوبه سال ۹۴ اجرایی شود اما تا سال ۹۶ اما مجدداً آن را تمدید کردیم. سندی که امروز در جلسه ارائه شده است گویای این است که این مصوبه تا ۴ سال دیگر قرار است تمدید شود این در حالی است که ما تا آن موقع نیستیم که بدانیم بر اساس تصمیم امروزمان چه اتفاقاتی برای پیشبرد شبکه فاضلاب افتاده است.

وی همچنین از شرکت آبفا خواست درباره مسائل دیگر از جمله فرار آب از سد لار تمهیداتی اندیشه شود و گزارش آن به شورا ارائه شود.

مسجد جامعی در ادامه توضیحاتش با اشاره به موضوعاتی که در تهران گردی‌هایش با آنها رو به رو شده است، گفت: باید درباره فاضلاب تهران و نشست‌های زمین نیز توضیح داده شود. نکته مهم اینکه تمام ذخیره آبی کوهپایه البرز را تهران می‌بلعد و سفره زیرزمینی نمی‌شود، سوال این است که برای این موضوع چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: درباره کانال آبی ری به ورامین و حق‌آبه آن برای اهالی سوالاتی مطرح است که باید اینها پاسخ داده شود.

به گزارش مهر، عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از اعتراضات اهالی مسیر کانال آبی مطرح شده، استشمام بوی بد فاضلاب است که می‌توان با سر پوشیده کردن کانال این مشکل را رفع کرد.

وی در پایان به مشکل مدیریتی در مقوله آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: شهرک اکباتان تصفیه خانه دارد اما بعد از تصفیه آب مجدداً آب تصفیه شده به آب‌های آلوده اضافه می‌شود، بهتر است برای این مسائل نیز تصمیم مدیریتی اتخاذ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید