تلفات زلزله هائیتی به مرز ۲۰۰۰ نفر رسید

    کد خبر :837445
تلفات زلزله هائیتی به مرز ۲۰۰۰ نفر رسید

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد تلفات زلزله سهمگین و شدید اخیر در هائیتی به مرز ۲۰۰۰ نفر رسیده است.

در حالی که تلفات زلزله شدید هائیتی به بیش از 1941 نفر رسیده، نجات یافتگان از این فاجعه به شدت با کمبود مواد غذایی،سرپناه و بهداشت و درمان روبرو هستند.

بر اساس این گزارش، تلاش ها برای امداد و نجات پس از آن از سرگرفته شده است که وزش بادهای شدید و بارش باران موجب جاری شدن سیل در این کشور شده است.

زلزله اخیر خسارات زیادی را به بیمارستان های بزرگ و مهم وارد آورده و موانع و چالش های زیادی را برای تلاش های انسان دوستانه ایجاد کرده است.

بسیاری از نجات یافتگان از زلزله هائیتی از کمبود شدید پزشک و پرستار خبر می دهند. این مساله موجب شده تا جان بسیاری از زخمی شدگان این حادثه نیز در معرض خطر جدی قرار بگیرد. زلزله روز شنبه موجب تخریب هزاران ساختمان در فقیرترین کشور آمریکایی شده است.

این زلزله در شرایطی به وقوع پیوسته است که این کشور هنوز به طور کامل از خسارات و خرابی های زمین لرزه 11 سال قبل که منجر به کشته شدن بیش از 200 هزار نفر شد، رهایی نیافته است. زلزله اخیر هائیتی تاکنون موجب زخمی شدن بیش از 9915 نفر شده است.

سازمان ملل تاکنون 8 میلیون دلار کمک فوری به هائیتی اختصاص داده است. کشورهای همسایه از جمله ونزوئلا، شیلی، مکزیک، پاناما، کلمبیا نیز دارو و مواد غذایی به هائیتی ارسال کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، این زمین لرزه همچنین جاده های مواصلاتی زیادی را تخریب کرده و این مساله موجب مختل شدن عملیات امداد و نجات شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید