تلاش کره جنوبی برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام در وین

    کد خبر :851083
تلاش کره جنوبی برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام در وین

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد چوی جونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنج‌شنبه مکالمه‌ای تلفنی داشتند که در آن درباره همکاری‌ها در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه کره آمده است که چوی «با توجه به اهمیت داشتن روابط سئول- تهران» بر تعهد کره نسبت به ارائه حمایت لازم برای ازسرگیری مذاکرات، تاکید کرد.

مالی از سئول خواست به ایفای نقشی «سازنده» در تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوی رابرت مالی و این مقام کره‌ای درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در پی این مطرح می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کارزارهای انتخاباتی‌اش وعده‌ی بازگشت به توافق هسته‌ای را داده بود.

قدرت های جهانی تاکنون شش دور مذاکرات پیرامون احیای توافق هسته ای در وین را برگزار کرده اند. این مذاکرات میان ایران و دیگر اعضای کمیسیون مشترک برجام و با حضور آمریکا در محل مذاکرات برگزار شدند.

البته ایران و آمریکا مذاکرات مستقیمی نداشتند و تنها از طریق نمایندگان دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات در جریان مواضع یکدیگر قرار می گرفتند.

به گزارش ایسنا، برگزاری دور هفتم این مذاکرات تا پس از تشکیل دولت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به تاخیر افتاد. زمان دقیق از سرگیری مذاکرات مشخص نیست، اما ایران اخیرا گفته است که این مذاکرات می تواند ظرف چند هفته آتی از سر گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید