تلاش قانونگذاران آمریکا برای تحریم یک شرکت فناوری صهیونیستی

    کد خبر :870569
تلاش قانونگذاران آمریکا برای تحریم یک شرکت فناوری صهیونیستی

گروهی از قانونگذاران آمریکایی از وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه خواسته‌اند که شرکت تولید جاسوس‌افزار NSO Group متعلق به رژیم صهیونیستی و ۳ شرکت جاسوسی خارجی دیگر را که به گفته آنها به دولت‌های مستبد در نقض حقوق بشر کمک کرده‌اند، تحریم کنند.

نامه آنها که اواخر روز سه‌شنبه ارسال شد، همچنین خواستار تحریم مدیران ارشد NSO، شرکت امنیت سایبری امارات متحده عربی DarkMatter و شرکت‌های نظارتی آنلاین اروپایی Nexa Technologies و Trovicor شده است.

این نامه توسط ران وایدن، رئیس کمیته مالی سنا، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و ۱۶ قانونگذار دموکرات دیگر امضا شد. آنها همراه با گزارش‌های دیگر در مورد صنعت، به مقاله اخیر رویترز در این ماه اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد نرم‌افزار جاسوسی NSO علیه کارمندان وزارت امور خارجه در اوگاندا استفاده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، قانونگذاران گفتند که صنعت جاسوس‌افزار به سرمایه‌گذاری و بانک‌های ایالات متحده متکی است. آنها نوشته‌اند: «برای مجازات معنادار این شرکت‌ها و افراد و ارسال یک سیگنال روشن به صنعت فناوری نظارت، دولت ایالات متحده باید تحریم‌های مالی اعمال کند.»

قدرتمندترین جاسوس جهان

پگاسوس، جاسوس‌افزار ساخت شرکت NSO بی‌شک قدرتمندترین ابزار جاسوسی محسوب می‌شود که تاکنون توسط یک شرکت به‌اصطلاح خصوصی تولید شده است. به محض اینکه این بدافزار به تلفن شما منتقل شود، بدون اینکه متوجه شوید، می‌تواند گوشی را به یک دستگاه نظارت ۲۴ساعته تبدیل کند. این برنامه می‌تواند پیام‌هایی را که می‌فرستید یا دریافت می‌کنید و همچنین عکس‌های شما را جمع‌آوری و تماس‌های شما را ضبط کند. امکان دارد به‌طور مخفیانه از طریق دوربین تلفن، از شما فیلم بگیرد یا میکروفن را برای ضبط مکالمات شما فعال کند. این برنامه می‌تواند به‌طور بالقوه مشخص کند که کجا هستید، کجا بوده‌اید و چه‌کسی را ملاقات کرده‌اید. پگاسوس نرم‌افزار هک یا بهتر بگوییم نرم‌افزاری جاسوسی است که توسط شرکت ان‌اس‌او در سرزمین‌های اشغالی تولید و بازاریابی شده و از دولت‌های بسیاری در دنیا مجوز دریافت کرده است. پگاسوس این قابلیت را دارد که میلیاردها تلفن را که از سیستم عامل‌های iOS یا اندروید استفاده می‌کنند، آلوده کند. نخستین نسخه از پگاسوس کشف‌شده که در سال۲۰۱۶ توسط محققان مورد ‌بررسی قرار گرفت، تلفن‌ها را از طریق آنچه فیشینگ نامیده می‌شود، آلوده می‌کرد. فیشینگ به پیام‌های متنی یا ایمیل‌هایی گفته می‌شود که هدف را فریب می‌دهند تا روی یک لینک مخرب کلیک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید