تقدیر از امین تارخ پایان‌بخش “باران” شد

    کد خبر :365677

مراسم پایانی چهارمین جشنواره تئاتر «باران» با بزرگداشت امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون و مدیر موسسه بازیگری تارخ و معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تئاتر باران؛ مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر باران شنبه 17 شهریور ماه در این مجموعه برگزار شد. نمایش”یادگار امام” به عنوان اثر برتر جشنواره جهت اجرای عموم معرفی شد؛ دو اثر “ریل”و” صف” نیز توسط هیات داوران برای اجرای عمومی به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد شد.

در این مراسم هنرمندانی همچون مسعود رایگان،امین تارخ، رویا تیموریان، نسیم ادبی، هانیه توسلی، ستاره اسکندری،ساناز بیان، مهران رنجبر، احمدسلگی، مهدی شجاعی و … حضور داشتند.

اجرای این مراسم بر عهده کیوان ساکت اف بود که در ابتدای حضورش روی صحنه از پیچیده بودن اعلام کاندیداها و کارگردانی پیچیده مراسم که بر عهده”فرزام رنجبر”بود صحبت کرد و از شرکت کنندگان خواست که نام هر گروه را میبرد آنها به سبک و سیاق خودشان اعلام حضور کنند.

بعد از قرائت پیام دبیر توسط رضا بهاروند؛ خیام وقار کاشانی و فهیمه امن زاده ضمن خسته نباشید به دست اندرکاران برگزاری این جشنواره عنوان کردند: هدف ما از برگزاری جشنواره تئاتر باران، کشف استعدادهای تازه و حمایت از نسل جدید تئاتر است و ضرورت دارد ترسیمی از آینده امیدوارانه‌تر و تجربیات گذشته را مورد توجه قرار دهیم.

در بخش دیگری از صحبتهای مدیر تئاتر «باران» با اشاره به حمایتهای مراکز فرهنگی نظیر نشر «افراز» از حمید سیادت، مینافخارزاده،خانه منوچهری، وب سایت تئاترون که در این دوره جشنواره را مورد حمایت قرار داده‌اند، تشکر کرد و از حاضران در سالن خواست تا آنها را مورد تشویق قرار دهند.

رویا تیموریان: امین تارخ سرمایه بزرگ ملی و فرهنگی است

مراسم پایانی جشنواره تئاتر آموزشگاههای سینمایی و نمایشی باران به بزرگداشت امین تارخ اختصاص یافت.

رویا تیموریان بعد از پخش تیزر آثار این هنرمند، پشت تریبون قرار گرفت و گفت: چه قدر خوب است که یک موسسه خصوصی نظیر تئاتر باران برای هنرمندانی نظیر امین تارخ،گار اسکندرفر، کیومرث مرادی و سعید اسدی بزرگداشت میگیرد و باید این را به فال نیک گرفت.

وی افزود: حضور امین تارخ و آموزشگاه بازیگری ایشان، فراتر از عنوان بندی است و این موسسه خاستگاه بسیاری از هنرمندان مطرح این روزهاست. بسیاری از بازیگران امروز ما با آموزش،مسئولیت و وفاداری امین تارخ به این جایگاه رسیدهاند. باعث افتخار من است که لوح تقدیر تئاتر باران را به ایشان تقدیم کنم و امیدوارم تئاتر باران که یک جریان جدید ، جوان و چند ساله است برکت و سبزینگی باشد برای تئاتر فقیر، سخت و عاشقانه ما و همچنان حامی نسل جوان تئاتر بماند.

رویا تیموریان در ادامه گفت: امین تارخ سرمایه بزرگ ملی و فرهنگی ماست و امیدوارم که سالم و سلامت بمانند و به شما جوان ها انرژی بدهند.

و بعد در میان تشویق حاضرین از امین تارخ دعوت شد که تابلوی پرتره نقاشی خود را که توسط علی خالق کشیده شده است به همراه لوح تقدیرش از رویا تیموریان بگیرد.

امین تارخ: باید به تئاتر باران برای برگزاری جشنواره، مدال افتخار داد

امین تارخ ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: احساس می کنم در شرایط عجیب اقتصادی و اجتماعی زندگی می‌کنیم و خوشحالم که در چنین شرایطی استقبال از سینما و تئاتر خوب است. باید سپاسگزاری کنم از تئاتر باران که این بزرگداشت را رقم زدند و هنرجویانی که امشب مرا همراهی کردند.

وی در ادامه افزود: به نظرم برگزاری فستیوال‌هایی با این کیفیت که چهاردوره از عمر آن می گذرد، جسارت می خواهد و باید بابت این رویداد به تئاتر باران مدال افتخار داد.

امین تارخ همچنین گفت: خیلی خوشحالم که این موقعیت را داشتم که بتوانم کنار جوانها کار کنم، باید اعتراف کنم هیچگاه اینقدر خوشحال نبوده‌ام که روی صحنه تئاتر بایستم و احساس می‌کنم آدم خوش شانسی هستم که گرمای تشویق و انرژی شما را امشب احساس کردم.

وی در پایان گفت: من جایزه‌های زیادی گرفته‌ام از سیمرغ بلورین تا تندیس حافظ، اما امشب گرفتن این لوح یادبود جشنواره تئاتر باران توسط مسعود رایگان و رویا تیموریان برایم ارزش دیگری دارد.

در ادامه برگزیدگان این دوره جشنواره‌ی تئاتر «باران» در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی معرفی شدند:
بخش صحنهای

طراحی لباس

در این بخش تقدیر ویژه به وحید دههشتکار برای نمایش: “کاجها میدانند نام این نمایش چیست”

برگزیده این بخش به ونوشه واحدی نمایش:”صف”

طراحی صحنه

هیئت داوران در بخش طراحی صحنه به خاطر توجه به طراحی کاربردی و موثر در فرایند اجرا جوایز خود را اعلام کرد:

1- تقدیر برای طراحی صحنه نمایش “کرم های خاکی”

2- تندیس برای طراحی صحنه نمایش”صف”

موسیقی و طراحی صدا:

هیات داوران از گروه موسیقی و طراحی صدا نمایش “کاج ها میدانند نام این نمایش چیست”تقدیر و نمایش”صف”به عنوان برگزیده اعلام شد.

بازیگری زن:

1-تقدیر: ندا قاسمی برای بازی در نمایش”زبان اصلی”

2- تقدیر مشترک به “هانیه زارعی”به خاطر نمایش”ریل” و سمیرا زائری برای نمایش”یادگار مام”

3- تندیس برای نازلی عالی زاده برای نمایش”ریل”

بازیگری مرد:

تقدیر بازیگری مرد:مشترک برای سیامک زین الدینی و محمدحسین سعیدی برای نمایش”لعنت آباد”

تندیس” برای حافظ وقار برای نمایش”زبان اصلی”

بازیگری گروهی

به منظور تاکید هر چه بیشتر بر فرآیند تمرین و ارزش مندی تعامل و کار گروهی منسجم، هیئت داوران بدون در نظر گرفتن اولویت از دو نمایش در بخش بازیگری گروهی تقدیر کرد:

1- تقدیر: گروه بازیگران نمایش”کاجها میدانند نام این نمایش چیست”

2-تقدیر: گروه بازیگران نمایش”صف”

نمایشنامه نویسی:

1- تقدیر :نگین صدر برای نمایش”کاج ها می دانند نام این نمایش چیست”

2- تندیس: پریسا نوروزی برای نمایشنامه “یادگار امام”

3- هیات داوران به خاطر نگاهی نوجو در تنظیم و قرائت از متون شاخص ادبیات نمایشی جهان تقدیر ویژه خود را اهدا کرد به علیرضا صادقی برای نمایش”ریل”

کارگردانی:

معیارهای هیات داوران برای انتخاب آثار برگزیده این بخش به شاخصه‌هایی چون استفاده صحیح و خلاقانه از عناصر اجرا، هویت مندی، نوجویی،عدم تکرار و گرته برداری از تجربه‌های آزموده شده و اصالت و صداقت در پرداخت بوده است.

1- تقدیر سمیرا زائری برای نمایش”یادگار امام”

2- تندیس: هامون هوشیار برای نمایش”صف”

بخش نمایشنامه خوانی

نقش خوان مرد:

در بخش نقش خوان مرد تقدیر شد از

1- تقدیر: پوریا اصلان برای نمایش”پابرهنه در پارک”

2-تندیس” نوید رضوی برای نمایش”عشق ثگی”

نقش خوان زن:

1- تقدیر: مریم جمالی و شیلا نوروزی برای نمایش”بی مرگی”

2- تندیس”لیلا دوکوهکی برای نمایش”علاالدین و رویای پرنده”

نمایشنامه نویسی:

1- تقدیر:امیر غفاری برای نمایشنامه”عشق ثگی”

2- تندیس: احسان شادمانی برای نمایشنامه”علاالدین و رویای پرنده”

کارگردانی:

1- امیر غفاری برای نمایشنامه خوانی”عشق ثگی”

2- تقدیر”محمد طاهری”برای نمایش نامه خوانی”ساحل نجات”

در این بخش تندیسی اهدا نشد.

آثار برگزیده هر دوبخش:

*بخش صحنه‌ای

هییئت داوران دو اثر را برای اجرای عمومی به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد داد:

1- نمایش ریل

2- نمایش صف

هیئت داوران نمایش برگزیده خود به عنوان اثر برتر جشنواره جهت اجرای عموم را اعلام کرد:

نمایش”یادگار امام”

*بخش نمایشنامه خوانی

اما در بخش نمایشنامه خوانی هیئت داوران اثر برگزیده خود را اعلام کرد

– نمایشنامه خوانی “عشق سگی”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید