بازار سهام یک روز قبل از انتخابات چه روندی دارد؟

تقابل طرفداران بایدن و ترامپ در بورس

    کد خبر :758240

بورس تهران در برزخ بهار و تابستان گیرکرده است. امروز می‌تواند برای بورس روز دورخیز باشد دورخیز برای پرش به میانه بهار یا برگشت به فصل داغ تابستان.

به گزارش اقتصاد نیوز، شاخص کل بورس روز گذشته در سطحی قرار گرفت که با نقطه آغاز در تابستان 20 هزار واحد فاصله دارد و با آخرین رقم ثبت‌شده در بهار امسال 9 هزار.

برخی معامله گران تأکید دارند: تا تعیین تکلیف یک عدم قطعیت بزرگ در بورس روزهای چندانی نمانده است و با رفع این عدم قطعیت بورس به یکی از این دو فصل پرش می‌کند.

دو نگاه در بورس تهران

ازنظر این معامله گران اگر فضای روانی به سمتی رود که قرار در فضای سیاست خارجی ایران اتفاق جدیدی رخ دهد بورس می‌تواند به‌سوی فصل بهار شیرجه رود.

اگر روند کنونی ادامه یابد بورس ممکن است خود را ارتفاعی برساند که در ابتدای تابستان ثبت‌شده بود.

واکنش امروز بورس اما می‌تواند پیش‌خور کردن اتفاقی باشد که در دو نگاه بیان شد. اگر روند نزولی باشد به معنای آن است که بخشی از بازار که سوار بر موج انتظارات منفی بودند فعلاً کنار کشیده‌اند اما اگر روند مثبت باشد به معنای علامتی از برگشت انتظارات منفی یا موج‌سواری روی اخبار بدبینانه تلقی می‌شود.

تصویر بازار سهام در هفته سیاسی

با افت دیروز ارزش بازار سرمایه به 211 میلیارد دلار رسید است این رقم از سقف تاریخی سقوط حدود 50 درصد را نشان می‌دهد.

دیروز در بخش خرید، 74 درصد خریدها توسط حقیقی‌ها و 26 درصد توسط حقوقی‌ها و در بخش فروش، 91 درصد فروش‌ها توسط حقیقی‌ها و 9 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد. خروج پول از بورس نیز 918 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

پیش بینی بورس امروز

در معاملات دیروز صف‌های فروش نمادها در حال جمع شدن بود اما بااین‌وجود بورس به پایین‌ترین سطح از ابتدای تابستان رسید. از نگاه برخی معامله گران امروز هم همانند دیروز تقابل عرضه و تقاضا برای نتیجه انتخابات است و ممکن است برخی سهم‌ها نوسانات بالایی داشته باشند.

اما گروه دیگر تأکیددارند بازار امروز کم‌رمق و معاملات در عمق اندکی انجام خواهد شد.

انتظار سبزپوشی از دید بسیاری از معامله گران اندک است گرچه اکثریت  قیمت‌های کنونی  در برخی سهام را دارای ریسک پایین می‌دانند.

اما دید تحلیل گران خارج از بازار سهام به بورس همانند معامله گران خوش‌بین نیست. این گروه انتظار دارد بورس شاهد تعدیل‌های جدی‌تر باشد و همانند دیروز صعودها ناپایدار و جهت اصلی نزول باشد.

درمجموع پیش‌بینی می‌شود بازار سهام امروز هم کار دشواری برای صعود داشته باشد مگر اینکه موج ترامپی که از دیروز در بازار ارز و سکه شروع‌شده برخی معامله گران را حاضر به ریسک قبل از انتخابات کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید