تفاوت آمار بیکاری بین مرکز پژوهش ها و وزارت کار قابل پذیرش نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کار نرخ بیکاری را سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و مرکز پژوهش ها ۶.۵ تا ۷ میلیون نفر اعلام کرد.

اکبر رنجبرزاده  گفت: وزیر رفاه در صحن علنی مجلس گفت که «حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد» اما مرکز پژوهش ها اعلام کرد که از سال ۸۴ تا ۹۴۴، هشت میلیون بیکار داریم که تنها یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر مشغول به کار شده اند. بنابراین نرخ بیکار در کشور ۶.۵ تا ۷ میلیون نفر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: تفاوت آمار بیکاری بین مرکز پژوهش ها و وزیر، قابل پذیرش نیست. این تفاوت بیش از دو برابر است.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح نظام آماری کشور گفت: باید نظام آماری به گونه ای برنامه ریزی شود تا سازمان آمار تحت نفوذ دولت ها نباشد تا بتواند چراغ راه برنامه های کشور باشد.

رنجبرزاده ادامه داد: مرکز پژوهش ها اعلام کرد وضعیت بیکاری در کشور خوب نیست و نرخ بیکاری از ۱۱ درصد به ۱۲.۴ درصد در سال ۹۶ افزایش یافته است.

نماینده اسدآباد گفت: طبق گزارش مرکز پژوهشها، اگر یک میلیون شغل در سال ایجاد شود، آمار بیکاری در سال ۱۴۰۰ همچنان بالا خواهد بود و نرخ بیکاری فعلی ادامه خواهد یافت.

رنجبرزاده بسیج قوا، مردم، دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی برای حل مشکل بیکاری را امیدوار کننده خواند و خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا تمام روزنه هایی که اشتغال کشور را تهدید می کند احصاء کنیم. برای جهش اقتصادی نیازمند مدیرانی با انرژی بیشتر و انگیزه بالاتر برای خدمت پرتوان هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید