تغییر مسیر گوشت‌های برزیلی برای رسیدن به ایران

    کد خبر :663925

صادرکنندگان گوشت برزیل مجبور شدند برای رساندن گوشت خود به ایران مسیر انتقال محموله‌ها به کشور را تغییر دهند.

 

به نقل از رویترز، تحریم‌های آمریکا صادرکنندگان گوشت برزیلی را مجبور کرده است تا برای تداوم صادرات گوشت به ایران مسیر این محموله‌ها را تغییر دهند.

 

این شرکت‌ها علیرغم هزینه‌بر بودن این اقدام تلاش کردند تا با هدایت محموله‌های خود به کشورهای همسایه آنها را از طریق حمل و نقل جاده‌ای به داخل ایران منتقل کنند.

 

صادرکنندگان گوشت برزیلی هم اکنون بخش قابل توجهی از محموله‌های خود را در بنادر خاورمیانه تخلیه کرده و به گفته چند شرکت بازرگانی که نماینده شرکت‌های بزرگ گوشت برزیلی هستند این محموله‌ها از طریق جاده به ایران منتقل می‌شوند.

 

تحریم‌های آمریکا از فروش نفت گرفته تا کشتیرانی و فعالیت‌های مالی را در ایران تحت تأثیر قرار داده است و این بدان معناست که صادرکنندگان گوشت هم به دلیل مشکلات بانکی با مشکل در تعامل با ایران مواجه هستند.

 

به گزارش فارس، به گفته یک صادرکننده گوشت که خواست نامش فاش نشود به دلیل عدم امکان دریافت پول صادراتی فروش گوشت به صورت مستقیم به ایران متوقف شده است. در 11 ماه نخست سال 2019، برزیل 214 میلیون دلار به ایران گوشت صادر کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش داشته است.

 

آنتونیا کاماردلی مدیر مؤسسه آبیک که در زمینه صادرات گوشت برزیل فعالیت می‌کند، می‌گوید: جایگزین مسیر مستقیم به ایران تخلیه محموله‌ها در بنادر ترکیه، دوبی و اردن و انتقال آنها از طریق مسیرهای جاده‌ای به ایران است.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر گزینه‌های محدودی برای حمل و نقل به ایران داریم.

 

کاماردلی گفت: ترکیه توانسته به یک مسیر واسط تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید