تعطیلی مدارس غیردولتی متخلف در سال‌جاری

    کد خبر :878462

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه رسیدگی به تخلفات و شکایت‌ها در سال 1400، تعداد 11 مورد لغو مجوز و تعطیلی دائم مدرسه و 7 مورد لغو مجوز و تعطیلی دائم مرکز مثل آموزشگاه زبان و کنکور داشتیم.

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی، اظهار کرد: نظارت بر مدارس غیردولتی در مراحل مختلف انجام می‌شود که یک بخش بازدیدهایی هست که صورت می‌گیرد و در حوزه ‌های مختلف آموزشی و تربیتی است.

وی ادامه داد: بخشی از برخوردها در قالب تذکرات و مکاتبات نامه‌ای انجام می‌شود و مرحله نهایی در شرایطی است که تخلفاتی داشته باشند که منجر به صدور حکم شود؛ در این حالبت پرونده در شورای نظارت منطقه یا شهرستان تشکیل می‌شود، در شورای نظارت استان رأی می‌دهند و تجدیدنظرخواهی در شورای سیاست‌گذاری انجام می‌شود.

صالح با بیان اینکه در سال‌جاری تاکنون 12 جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزار شده است، گفت: در حوزه رسیدگی به تخلفات و شکایت‌ها در سال 1400، تعداد 11 مورد لغو مجوز و تعطیلی دائم مدرسه و 7 مورد لغو مجوز و تعطیلی دائم مرکز مثل آموزشگاه زبان و کنکور داشتیم.

وی افزود: 14 مورد تعطیلی موقت مدرسه به مدت یک تا سه سال، 8 مورد تعطیلی مرکز آموزشی و پرورشی به مدت یک تا سه سال، 6 مورد عزل یا محرومیت مدیر و 41 اخطار و توبیخ کتبی مؤسس یا مدیر مدرسه در سال‌جاری داشتیم.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تخلفات تنوع دارد و شامل مواردی چون شهریه مازاد، به‌کارگیری نیروی انسانی بدون گزینش، شفاف نبودن مباحث مالی، گاها جابجایی ساختما‌ن‌ بدون هماهنگی، عدم توجه به یک درس و … بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید