تعریف صدها کسب و کار جدید در عرصه رسانه دیجیتال سلامت

    کد خبر :378417

مشاور حوزه بین الملل وزارت بهداشت گفت: می‌توان صدها کسب و کار جدید در فضای رسانه‌های دیجیتال در حوزه سلامت تعریف و زمینه فعالیت‌های تجاری را برای جوانان فراهم کرد.

به گزارش مهر، محمد امیرخانی، گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت و جشنواره های مشابه، ترویج توسعه کسب و کارهای نوین برای دانش آموختگان جوان در حوزه سلامت است. با رشد روزافزون فناوری ها در دنیا شیوه های کسب و کار هم روز به روز تغییر می کند.

مشاور حوزه بین الملل وزارت بهداشت ادامه داد: از طرفی ما دانش آموختگان فراوانی داریم که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند و علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه و البته جویای کار هستند.

وی افزود: فضای رسانه های دیجیتال در حوزه سلامت بستر بسیار مناسبی است که صدها گروه از جوانان نخبه و علاقمند را در خود جای دهد، می توان صدها کسب و کار جدید در این عرصه تعریف کرد و زمینه فعالیت های تجاری برای آنان فراهم کرد. بنابراین جشنواره رسانه های دیجیتال در حوزه سلامت درصدد آن است که ظرفیت های تجاری که در حوزه فناوری های دیجیتال سلامت وجود دارد را به جامعه عرضه کند و کسانی که به فعالیت در این حوزه علاقمند هستند را فراخوان کند و وارد این عرصه کند.

عضو کمیته علمی جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت، با بیان اینکه با تشویق و انتخاب آثار برجسته ای این جشنواره می توانیم زمینه حمایت از نخبگان را در این حوزه فراهم کنیم، عنوان کرد: طرح موضوع جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت می تواند بسیاری از جوانان علاقمند را ترغیب کند که به این حیطه توجه و فکر کنند و ابداعات و نوآوری های خود را در این عرصه به منصه ظهور بگذارند. بدون شک بعد از پایان این جشنواره تعداد زیادی از افراد -چه در قالب گروه های کاری و چه به صورت شخص حقیقی و چه در قالب شرکت های نوپا- بازار بسیار بزرگ این عرصه آشنا می شوند، وارد این مارکت خواهند شد و در آنجا ایفای نقش خواهند کرد.

امیرخانی تاکید کرد: حوزه رسانه های دیجیتال سلامت، حوزه ای است که مارکت و بازار بسیار بزرگی را پیش رو دارد و در دنیا گسترش و توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است، همچنین در سطح منطقه هم با بازار خوبی روبرو است. بنابراین اگر بتوانیم از ظرفیت های بسیار ارزشمند کشورمان که همان جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی هستند به خوبی استفاده کنیم، آنها را با این عرصه آشنا کنیم و در این عرصه آموزش دهیم، بدون شک می توانیم محصولات متعددی را وارد این بازار کنیم و سهم مناسبی از این بازار را در سطح منطقه متعلق به خود کنیم.

وی فرهنگسازی در راستای توسعه فناوری را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت این جشنواره در جهت انتشار و ترویج مفاهیم توسعه فناوری در سطح جامعه است. همین امر عملا موجب سوق دادن جوانان به سمت توسعه کسب و کارهای نوین در حوزه سلامت دیجیتال خواهد شد. همچنین وقتی که رویدادهای استارت آپی در یک حوزه فناوری برگزار می شود صدها ایده نوین شکل گیرد و زمینه کسب و کارهای نوین در این بخش بوجود بیاید.

امیرخانی در خصوص نقش نهادهای حاکمیتی در توسعه رسانه های دیجیتال سلامت، بیان کرد: نهادهای حاکمیتی با تامین زیرساخت ها، برگزاری این جشنواره ها و گسترش ابزارهای حمایتی خود می توانند زمینه بسیار خوبی فراهم کنند که جوانان جویای فعالیت و کار به این سمت سوق پیدا کنند، در این صورت اشتغال بسیار گسترده ای در این بخش صورت می گیرد، ثروت مناسبی تولید می شود و سهم مناسبی از بازار این حوزه متعلق به کشور ما خواهد شد. بنابراین مجموعه نهادهای حاکمیتی می توانند با ریل گذاری مناسب در این بخش موجبات توسعه کسب و کار در این حوزه را فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید