تعرفه رومینگ اپراتورها، تماس و پیامک چند؟

    کد خبر :252303

هنگام سفر به کشورهای خارجی، یکی از راه‌های برقراری ارتباط با داخل کشور استفاده از سیم‌کارت‌ کشور مقصد و راه دیگر استفاده از سیم‌کارت‌های اپراتورهای داخلی با بهره‌گیری از تعرفه‌های رومینگ است.

با آغاز سال جدید، یکی از مواردی که ممکن است برای ایرانیان مورد توجه باشد، هزینه‌های رومینگ اپراتورها هنگام سفر به کشورهای خارجی است. رومینگ یعنی امکان استفاده از تلفن همراه برای برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و استفاده از دیتا هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا و استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد.

به گزارش ایسنا، هنگام سفر به کشورهای خارجی، برقراری ارتباط با ایران می‌تواند به دو شیوه خرید سیم‌کارت کشور مقصد یا با سیم‌کارت‌های ایرانی انجام شود. اما گاهی ناآگاهی از نحوه استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل می‌تواند هزینه‌های بالایی را برای کاربران به‌ویژه در سیم‌کارت‌های دائمی بتراشد.

اگر تصمیم دارید در سفرهای خارجی از سیم‌کارت ایرانی خود برای برقراری ارتباط با داخل کشور استفاده کنید، باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که اپراتورتان با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ باشد. زیرا در غیر این صورت نمی‌توانید از تعرفه‌های رومینگ بهره‌مند شوید. پس از اطمینان از این موضوع، لازم است سرویس رومینگ را فعال کنید و البته برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از ضرر میلیونی، لازم است از تعرفه‌های رومینگ و شرایط آن آگاه باشید.

زمانی که مشترکی از یکی از سرویس‌های مذکور استفاده کند، هزینه رومینگ برای او محاسبه خواهد شد و اینطور نیست که به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارت افراد در نظر گرفته شود. همچنین هزینه مکالمات سرویس رومینگ بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کنید و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.

تعرفه‌های اعلام‌شده؛ تماس به ایران، تماس از ایران

تعرفه‌های اعلام‌شده رومینگ در اپراتورها، شامل بخش‌های تماس با ایران، تماس با همراهان در همان کشور و دریافت تماس از طرف ایران است. درصورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور میزبان، هزینه مکالمه برای تماس‌گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه‌های رومینگ محاسبه خواهد شد. البته درصورت تماس با کشور ثالث، هزینه‌ها مطابق با تعرفه بین‌الملل کشور میزبان محاسبه می‌شود که از تعرفه تماس با ایران بیشتر است.

درصورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ ودیعه، اپراتورها مجاز به قطع تلفن همراه بوده و مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع بر عهده مشترک است. همچنین با توجه به پرداخت هزینه مکالمات رومینگ به اپراتور طرف مقابل خارجی، این هزینه از مشترک دریافت شده و مسوولیت پرداخت آن به هر میزان بر عهده مشترک خواهد بود. بنابراین درباره سرویس رومینگ، شاید یکی از مزایای مهم استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم‌کارت باشد و اینکه در صورت اتمام شارژ تلفن همراه، امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد.

تعرفه رومینگ هر یک از اپراتورها در شرایط حضور در کشورهایی که قرارداد رومینگ با آنها بسته شده، متفاوت است و با مراجعه به در وب‌سایت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و انتخاب هر کشوری که قصد سفر به آن را دارید، می‌توانید هزینه مکالمه در آن کشور، مکالمه از آن کشور با ایران، دریافت مکالمه از ایران و سایر تعرفه‌های ارسال و دریافت پیامک و خدمات اینترنتی را مشاهده کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید