تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد دو برابر شد

    کد خبر :727109

تعداد موارد بستری ابتلا به کرونا در روز دهم تیر ماه کنونی نسبت به یک ماه پیش یعنی دهم خرداد ماه گذشته در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو برابر شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران افزود: همچنین مقایسه تعداد فوتی‌های مثبت یا مشکوک به کرونا در این دو تاریخ در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه نشان می‌دهد تلفات ناشی از کرونا در دهم تیر ماه گذشته نسبت به دهم خرداد ماه گذشته سه برابر شده است.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: طی ۲۰ روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا اعم سرپایی، بستری و فوتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش قابل توجهی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: زنگ خطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا جدی است و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده یا تغییری در شیوه زندگی خود ایجاد نکنیم به روز‌های بدتری دچار خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دوران اوج نخست کرونا در استان خراسان رضوی با همت همه مسوولان و مردم و به فرماندهی استاندار خراسان رضوی به خوبی سپری شد و امیدواریم که با رعایت اصول بهداشتی مرحله اوج دوم نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

بحرینی نسبت رعایت اصولی بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از کرونا تاکید کرد.

هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا،دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمت‌رسانی به شهرستان مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را نیز زیرپوشش دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و ۸۱۷ تن را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید