تظاهرات دانشجویان در سلیمانیه عراق وارد سومین روز متوالی شد

    کد خبر :864488
تظاهرات دانشجویان در سلیمانیه عراق وارد سومین روز متوالی شد

دانشجویان اقلیم کردستان که سالهاست از دریافت کمک هزینه تحصیلی محروم شده‌اند، برای سومین روز متوالی به اعتراضات خود ادامه دادند.

هزاران دانشجو در شهر سلیمانیه عراق همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند. در حالیکه این دانشجویان خواستار بازگشت کمک‌های مالی خود هستند،‌ نیروهای امنیتی با شلیک هوایی و گاز اشک آور سعی در متفرق کردن آنها دارند.

این اعتراضات برای سومین روز متوالی ادامه یافته و تظاهرکنندگان بزرگراه سلیمانیه به کرکوک را مسدود کرده‌اند؛ کمک هزینه ماهانه این دانشجویان بین ۴۰ تا ۶۶ دلار بوده که پس از سقوط قیمت جهانی نفت از سال ۲۰۱۴ و به دلیل اختلافات بودجه‌ای بین منطقه کردستان و دولت بغداد به حالت تعلیق درآمد.

یکی از تظاهرکنندگان که حاضر به ذکر نامش نشد، گفت: ما به عنوان دانشجو به دلیل قطع شش ساله کمک هزینه تظاهرات می‌کنیم و به این مقدار اندک به شدت نیازمندیم. وی افزود: «برخی دانشجویان حتی نمی‌توانند به خانواده خود سر بزنند یا روزی ۳ وعده غذا بخورند.»

ریاست دانشگاه سلیمانیه دستور دو روز تعطیلی این دانشگاه از امروز را صادر کرد، رئیس مجلس نمایندگان نیز از وزرای دارایی و آموزش عالی خواست برای ادای توضیح به مجلس بروند. این سوال با امضای ۵۰ نماینده حمایت می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، یک منبع در وزارت آموزش عالی کردستان که ترجیح داد نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت که این وزارتخانه سالانه به ۴۶ میلیون دلاربرای پوشش کمک هزینه‌های بیش از ۱۳۵هزار دانشجو در سراسر اقلیم کردستان است، نیاز دارد که باید توسط وزارت دارایی به این مرکز آموزشی تخصیص داده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید