در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تصویب یک فوریت لایحه تعیین 30 نفر از کارکنان شهرداری به عنوان قائم مقام ذی‌حساب

    کد خبر :261522

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 13 رای موافق و 8 رای مخالف یک فوریت لایحه تعیین 30 نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذی‌حساب را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، در جریان بررسی این لایحه مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: کمیسیون برنامه و بودجه آئین‌نامه‌ای در دست تصویب دارد که در آن آئین‌نامه صرفا انتخاب ذی‌حسابان نخواهد بود، بلکه نظارت بر عملکرد آنها نیز مد نظر قرار داده شده است.

وی ادامه داد: طبق ماده 30 قانون نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و سایر سازمان‌ها موسسات و شرکت‌ها بر عهده شورا است.

فراهانی تاکید کرد: برای اعمال نظارت دو کار انجام خواهد شد. یکی انتخاب ذی‌حسابان و قائم مقامان ذی‌حساب و دوم انتخاب حسابرس شورا که پیشتر انجام شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران رأی دادن به فوریت این لایحه را ضروری دانست و افزود: از معرفی دوستانی که قبلا انتخاب شدند بر اساس سال مالی 26 روز گذشته است. از این رو نیاز است هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود. برای این کار رأی دادن به فوریت به معنای تصویب اینها نیست؛ بلکه به کمیسیون ارجاع می‌شود و کمیسیون بعد از انجام بررسی رأی لازم را خواهد داد.

فراهانی تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه آئین‌نامه‌ای در دست تصویب دارد که در آن صرفا انتخاب ذیحسابان مد نظر نخواهد بود بلکه نظارت بر عملکرد ذیحسابان نیز مد نظر قرار خواهد گرفت. بر این اساس لازم است شهرداران مناطقی که نقش ذیحسابان را دارند به عنوان ذیحساب معرفی شوند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این جلسه افشین حبیب زاده نیز در مخالفت با یک فوریت لایحه پیشنهادی معرفی 30 نفر از کارکنان شهرداری به عنوان قائم مقام ذیحساب در واحدهای تابعه شهرداری تهران گفت: در گذشته این لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می‌شد؛ اما این مسئله تنها مالی نیست بلکه نظارتی نیز محسوب می‌شود و حتما باید به کمیسیون نظارت و حقوقی نیز ارجاع شود تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 13 رأی موافق و هشت رأی مخالف یک فوریت لایحه تعیین 30 نفر از کارکنان شهرداری تهران را به عنوان قائم مقام ذیحساب به تصویب رساندند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید