تشریح علت فوت کودکان براثر کرونا

    کد خبر :762066

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: بیشتر کودکان درگیر کرونا دچار درگیری‌های قلبی می‌شوند و یا این بیماری باعث می‌شود که عوارضی به صورت درگیری خونی پیدا کنند.

علیرضا ناطقیان گفت: بیشتر کودکان درگیر کرونا دچار درگیری‌های قلبی می‌شوند و یا این بیماری باعث می‌شود که عوارضی به صورت درگیری خونی پیدا کنند و در بدن واکنش‌های التهابی بسیار شدید پیدا شود و به سمت شوک بروند.

او با تاکید بر اینکه دو عامل مهم درگیری‌های قلبی و درگیری خونی بیشترین علت فوت کودکان مبتلا به کووید ۱۹ است، گفت: کمتر کودکی با ابتلا به کووید ۱۹ دچار عوارض تنفسی شده و جان خود را از دست داده است.

به گزارش ایلنا، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به علت فوت نوزادان مبتلا به کرونا افزود: در نوزادان هم شاهد درگیری‌های قلبی و خونی هستیم و دلیل اینکه بیشتر این نوزادان را از دست می‌دهیم دو عامل شوک و نارسایی قلبی است؛ تنگی نفس کمتر باعث فوت نوزادان می‌شود.

ناطقیان در پاسخ به این سئوال که آیا با بهبودی کودک و نوزاد آیا عوارضی از بیماری کووید ۱۹ در بدن وی باقی می‌ماند یا خیر، افزود: معمولا بعد از بهبودی عوارضی در بدن کودک و نوزاد باقی نمی‌ماند؛ این کودکان دچار مشکلات عصبی نخواهند شد و در این مدت ما چنین عوارضی مشاهده نکرده ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید