ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

    کد خبر :744754

فاکس نیوز در خبری مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل تلاش برای میانجیگری بین رژیم صهیونیستی و امارات، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل سال ۲۰۲۱ شده است.

گفته می‌شود که «کریستین تیبرینگ-جِد» عضو ارشد پارلمان نروژ، با قدردانی از اقدامات ترامپ برای حل ادعایی مناقشات ریشه‌دار جهانی، پیشنهاد نامزدی او را برای دریافت جایزه صلح نوبل ارائه کرده است.

این نماینده نروژی حتی مدعی شده که ترامپ علاوه بر تلاش برای دوستی میان اعراب و صهیونیست‌ها، در حل مناقشات دیگر نقاط جهان از جمله کاهش اختلافات مرزی هند- پاکستان و درگیری‌های کره شمالی- کره جنوبی نیز دخیل بوده است.

کاهش نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا نیز از دیگر دلایل تیبرینگ برای معرفی ترامپ به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح عنوان می‌شود.

توافق ننگین رژیم صهیونیستی و ابوظبی برای عادی‌سازی روابط، درحالی دستمایه نامزدی ترامپ برای تصاحب جایزه صلح نوبل شده که نه تنها گروه‌های فلسطینی بلکه ملت‌های عربی و مسلمان با آن مخالف هستند.

از سوی دیگر به نظرمی‌رسد پیشنهاد‌های عجیب ترامپ مبنی بر وساطت میان هند و چین در مناقشه مرزی «لاداخ» و یا حتی کاهش نظامیان آمریکایی در خاورمیانه و غرب آسیا با هدف نامزدی برای دریافت جایزه صلح نوبل و جلب آراء مردمی در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بوده است.

اما ظاهراً تیبرینگ فراموش کرده به این نکته اشاره کند که بخشی از برنامه خروج نظامیان آمریکایی از غرب آسیا، با هدف تمرکز هرچه بیشتر نیرو و تجهیزات در منطقه ایندوپاسیفیک و همچنین اروپای شرقی انجام می‌شود تا به این ترتیب واشنگتن مانع از قدرت‌یابی چین و روسیه شود.

به گزارش مهر،در ادوار گذشته جایزه نوبل صلح به جنایتکارانی، چون «شیمون پرز»، «باراک اوباما» و «آنگ سانگ سوچی» اهدا شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید