ترامپ: به سربازانمان توهین نکردم؛ هدف این خبر جعلی، اثرگذاری بر انتخابات است

    کد خبر :743347

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به جنجال‌ها درباره اظهارات منتسب به او مبنی بر «کودن» و «بازنده» خواندن نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ جهانی اول واکنش نشان داد.

ترامپ در رد این خبر که جنجال‌های بسیاری ایجاد کرده و حتی با واکنش «جو بایدن» رقیب دموکرات او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مواجه شد، آن را «خبر جعلی» و «تهوع آور» با هدف اثرگذاری بر انتخابات خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیام‌هایی توییتری ضمن رد این خبر، مثالی درباره روابط خود با «جان مک کین» سناتور ارش جمهوری خواه زد؛ سناتوری که هرگز با او روابط خوبی نداشت و حتی در خبر‌ها آمده بود او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به هیلاری کلینتون رای داده بود.

ترامپ نوشت: «من هرگز طرفدار پر و پا قرص جان مک کین نبودم و با او درباره بسیاری از مسائل از قبیل جنگ‌های بی پایان مسخره و عدم توفیق او در زمینه پرداخت به امور کهنه سربازان خارق‌العاده‌مان اختلاف نظر داشتم، اما پایین کشیدن پرچم‌های کشورمان آمریکا و مراسم خاکسپاری درجه اول (به مناسبت درگذشت او) در کشورمان را من به عنوان رئیس‌جمهور تصویب کردم و من این کار را بدون تردید و گلایه انجام دادم بلکه برعکس، من احساس کردم که (او) شایسته چنین چیزی است».

وی ادامه داد: «من حتی ایر فُرس وان (هواپیمای ویژه رئیس‌جمهور آمریکا) را برای انتقال تابوت او از آریزونا به واشنگتن فرستادم. این افتخاری برای من بود که چنین کاری را بکنم».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به جنجال‌ها درباره «بازنده» خواندن نظامیان کشته شده آمریکایی در جنگ جهانی اول اشاره کرد و اینطور این خبر را رد کرد: «من هرگز جان (مک کین) را یک فرد بازنده نخواندم و به هر چیز و هر کسی که از من خواسته شد ناسزا بگویم، اما من هرگز به سربازان خارق العاده متوفایمان چیزی جز قهرمان اطلاق نکردم».

ترامپ افزود: «این فقط (خبرهای) ساختگی رسانه‌های جعلی است که از حسادت و شکست‌های تهوع آور و تلاش مذبوحانه برای تاثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۰ ناشی می‌شوند».

به گزارش دانشجو، توییت‌های ترامپ در واکنش به خبر نشریه «آتلانتیک» مطرح شد که در آن منابع خبری گفتند، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸، قبل از بازدید از آرامگاهی در فرانسه که محل دفن نظامیان کشته شده آمریکایی در جریان جنگ جهانی اول است این نظامیان را «آدم‌های بازنده» خوانده است.

ترامپ قرار بوده از آرامگاه «اِن-مارن» واقع در «بلو» در شمال فرانسه دیدن کند، اما در آخرین دقایق آن را به بهانه اینکه بالگرد قادر به پرواز به آن منطقه در هوای بارانی نیست لغو کرد. طبق گزارش آتلانتیک، دلیل اصلی اکراه ترامپ از رفتن به این آرامگاه، نگرانی از به هم ریختن و نامرتب شدن موهایش به دلیل هوای بارانی بوده است.

منابع مورد استناد این نشریه همچنین گفته‌اند از نظر ترامپ گرامی‌داشت یاد نظامیان آمریکایی هم اهمیت چندانی نداشت و او قبل از لغو سفرش به این آرامگاه به دستیارانش گفت: «چرا باید به آن آرامگاه بروم؟ (آنجا) پر از مشتی آدم بازنده است».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید