ترامپ: در انتظار نامه مثبتی از رهبر کره شمالی هستم

    کد خبر :364142

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت که در انتظار «نامه مثبتی» از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ارتباط با تحولات اخیر در روابط میان دو کشور است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ به خبرنگاران گفت: می‌دانم که نامه‌ای در راه کاخ سفید است. این نامه روز گذشته تحویل داده شد.
وی این روش ارتباطی را «دلپذیر» خواند و افزود: گمان می‌کنم نامه مثبتی باشد.
وی روز پنجشنبه در توئیتی، به نقل قول منتسب به رهبر کره شمالی که گفته بود به او «اعتقاد راسخ» دارد، نوشت: ممنونم رئیس کیم! ما قضیه را به کمک هم حل و فصل خواهیم کرد.
این اظهارات پس از آن صورت گرفت که مقام‌های کره جنوبی این هفته پس از دیدار با رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ اعلام کردند که او برای نخستین بار، یک برنامه زمانی برای خلع سلاح هسته‌ای ارائه داده است.
به گفته رسانه‌ها، وی در این دیدارها خواسته است که روابط خصمانه دو کشور در دوره نخست ریاست جمهوری ترامپ – تا سال 2021 – پایان یافته و شبه جزیره کره عاری از سلاح هسته‌ای شود.
این در شرایطی است که رسانه‌ها چندی پیش گزارش داده بودند که کره شمالی همزمان با پیشبرد مذاکرات با آمریکا طی ماه‌های گذشته، مشغول ساخت موشک‌های قاره پیمای سوخت مایع جدید در تاسیسات «سانوم دانگ» در حوالی پایتخت بوده است.
مقام‌های آمریکایی می‌گویند که با وجود گذشت چند ماه از دیدار سران دو کشور، پیونگ یانگ هنوز حتی تعداد بمب‌های هسته‌ای خود را فاش نکرده است.
تارنمای خبری آمریکایی «ووکس» چندی پیش فاش کرده بود آنچه موجب توقف گفت وگوها میان دو کشور شده، خلف وعده ترامپ در امضای اعلامیه پایان جنگ دو کره (1953 – 1950) بوده است.
با وجود گذشت بیش از 6 دهه، این جنگ هنوز به طور رسمی پایان نیافته و معاهده صلحی میان طرف ها امضا نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید