ترامپ خواستار برگزاری فوری جلسه دادرسی در سنا شد

    کد خبر :663490

رئیس‌جمهور آمریکا از مجلس سنای این کشور خواست هرچه سریعتر جلسه بررسی استیضاح وی را آغاز و او را تبرئه کند.

 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز (جمعه) در واکنش مجدد به تصویب طرح استیضاح وی در مجلس نمایندگان این کشور، خواستار برگزاری فوری جلسه دادرسی در مجلس سنا شد.

 

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «بعد از اینکه دموکرات‌ها روند عادلانه دادرسی در مجلس نمایندگان به من ارائه نکردند، هیچ وکیل، هیچ شاهد و هیچ چیزی برای من در نظر نگرفتند، اکنون می‌خواهند به سنا بگویند که جلسه دادرسی را چگونه برگزار کند».

 

وی در ادامه افزود: «در واقع، آنها هیچ مدرکی برای اثبات هیچ چیزی ندارند، آنها حتی خودشان را نشان هم نمی‌دهند… من خواستار جلسه دادرسی فوری [در سنا] هستم».

 

رئیس‌جمهور آمریکا سپس در توئیت دیگری توضیح داد: «دموکرات‌های مجلس نمایندگان حتی نتوانستند یک رأی موافق از جمهوری‌خواهان درباره حیله استیضاح کسب کنند. جمهوری‌خواهان هیچ وقت به این اندازه متحد نبودند! پرونده دموکرات‌ها به قدری بد است که آنها حتی نمی‌خواهند به جلسه دادرسی برود».

 

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با اکثریت آرا هر دو بند طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود.

 

به گزارش فارس، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رأی‌گیری کردند. ابتدا بند «سوءاستفاده از قدرت» به رأی گذاشته شد که با ۲۳۰ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف مورد موافقت قرار گرفت. قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام «ممانعت در تحقیقات کنگره» مربوط می‌شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با ۲۲۹ رأی مثبت و ۱۹۸ رأی منفی به تصویب رسید.

 

روز گذشته نیز سخنگوی کاخ سفید با شرم‌آور خواندن تصویب استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، گفت مطمئن است که مجلس سنا ترامپ را از اقدام خطا تبرئه می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید