تداوم آلودگی هوا در بیشتر مناطق ایران

    کد خبر :775308

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در غالب مناطق کشور طی پنج روز آینده از روند افزایش دما و وزش باد در برخی مناطق کشور طی روزهای آینده خبر داد.

صادق ضیاییان گفت: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده در غالب مناطق، آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم خواهد بود و برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی امروز و فردا پنج ‌شنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ دی در نوار شرقی کشور به‌ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و بخش‌های مرکزی و شرقی هرمزگان وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، از امروز تا اوایل وقت فردا سرعت وزش باد در استان گیلان و اردبیل افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به روند افزایش دما و وزش باد طی روزهای آینده اظهار کرد: در ارتفاعات البرز و جاده‌های کوهستانی منتهی به آن احتمال رخداد سقوط بهمن وجود دارد. همچنین طی سه روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتی‌گراد و روز شنبه صاف تا کمی ابری و غبار محلی با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید