تخلیه کامل یک روستا در مازندران!

    کد خبر :379915

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از تخلیه کامل یک روستا در این استان به دلیل نشت بنزین و خطر انفجار خبر داد.

علی اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایسنا از نشت بنزین در اثر ترکیدگی خط لوله انتقال این حامل انرژی در حوالی روستای «طالع» پل سفید خبر داد و اظهار کرد: به دلیل وجود بخار بنزین و خطر انفجار، اداره برق سوادکوه، برق منطقه را قطع و روستای «طالع» نیز تخلیه شده است.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق در شب گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: دو حوضچه جمع آوری بنزین ایجاد شده است و این ماده سوختی را با پمپ‌های مخصوص ضدجرقه به تانکرها انتقال دادیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: تاکنون حدود هشت تانکر بارگیری و به مرکز پخش پالایش ساری انتقال داده شد تا از خطر آتش‌سوزی و سایر حوادث احتمالی و همچنین هدر رفت بنزین جلوگیری شود.

احمدی با اشاره به اینکه در حاشیه این ترکیدگی خط لوله، دره‌هایی وجود دارد که بنزین به آن سمت هدایت شد، ادامه داد: در حال حاضر جایگزینی لوله در حال انجام است و تمامی ادوات نیز در محل مستقر شد و احتمال می‌رود تا پایان امروز تعویض لوله‌ها به پایان برسد که پس از این امر، بنزین جریان می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نشت بنزین مشکل زیست محیطی را به وجود آورده یا خیر، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این ماده سوختی را جمع‌آوری کردیم و میزان حجم بنزین خارج شده از لوله اصلی در حال برآورد است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه برای جلوگیری از نشت بنزین به داخل رودخانه تلاش فراوانی شده است، اظهار کرد: میزان فراوانی از این ماده سوختی با ایجاد سد کوچک از خاک و ماسه کنترل شده است و با قراردادن پلاستیک در زیر این سد مانع نفوذ حداکثری آن به خاک شدیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید