تخلف بزرگ یک بانک آشکار شد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۰۹
    کد خبر :478324

مدیرعامل بانک سپه از کشف و شناسایی تخلف بزرگ در روند صدور ضمانتنامه در یکی از شعب بانک خبر داد.

محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه گفت: روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۹۶، در حین بررسی عملکرد واحدهای تابعه، مشخص شد فردی که در حوزه‌های اقتصادی مختلف، از جمله خرید و فروش رایانه و تجهیزات رایانه و تجهیزات جانبی، ساختمان‌سازی، صرافی و… فعالیت داشته و بیش از چند صد نفر کارمند در شرکت‌های زیرمجموعه وی مشغول کار هستند، با فریب و تطمیع یکی از روسای شعب بانک، بدون رعایت ضوابط و مقررات اقدام به دریافت تعدادی ضمانتنامه واهی کرده است.

وی افزود: حسب اعلام نام‌برده، ضمانتنامه‌های مورد اشاره را برای دسترسی به نقدینگی به همراه فاکتورهای جعلی و قراردادهای غیرواقعی به برخی شرکت‌های کارگزاری و لیزینگ‌ها ارایه کرده است.

چقازردی بیان کرد: با کشف موضوع، با اتخاذ تدابیر لازم، فرد یادشده که در خارج از کشور حضور داشت، برای بررسی موضوع، به بانک دعوت و تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه ۲۷ مهرماه ۹۶، نسبت به اخذ وکالت محضری اموال و دارایی‌ها و شرکت‌های تابعه فرد یادشده به نام بانک اقدام شد.

به نوشته ایسنا ،رییس هیات‌مدیره بانک افزود: عمده این ضمانتنامه‌های واهی با سررسید سال آتی است. در این راستا گزارش‌های لازم به همراه مدارک و مستندات و معرفی افراد ذی‌مدخل به مراجع قانونی ذی‌ربط ارایه شد.

مدیرعامل بانک سپه ادامه داد: ضمنا لازم است از وزارت اطلاعات، مراجع قضایی، سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع نظارتی که هماهنگی و همکاری لازم را با بانک به‌عمل آوردند، قدردانی کنم. سایر اقدامات لازم توسط مراجع قانونی و نظارتی درخصوص موضوع در حال انجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید