تحویل مسکن به خانوارهای دارای بیش از دو فرزند معلول در سال ۹۹

    کد خبر :661156
تحویل مسکن به خانوارهای دارای بیش از دو فرزند معلول در سال ۹۹

رئیس بنیاد علوی از تحویل مسکن بیش از ۱۴ هزار خانوار دارای بیش از دو فرزند معلول تا پایان سال آینده خبر داد.

 

محسن منصوری، با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در حوادث طبیعی سیمان مورد نیاز بازسازی منازل را تامین می‌کند، افزود: این سیمان به شکل رایگان در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد و تا کنون حدود ۶۱۲ هزار تن سیمان در کرمانشاه و بعد از سیل ابتدای امسال تحویل داده شده است.

 

وی با بیان اینکه ساخت این خانهها برعهده بنیاد مسکن است و بنیاد مسکن افراد واجد شرایط را شناسایی می‌کند، اظهار کرد: بعد از اعلام بنیاد مسکن، مشخص می‌شود که در کدام منطقه به چه مقدار مصالح نیاز است.

 

وی در خصوص تامین مسکن خانوارهای دارای بیش از دو فرزند معلول نیز توضیح داد: در حال حاضر در کشور خانوارهایی وجود دارند که حتی تا ۷ نفر عضو معلول دارند و این شرایط منجر به بروز مشکل در تامین مسکن و تشدید فقر در آنها شده است. به همین دلیل برای حدود ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر از خانوارهای دارای بیش از دو معلول فاقد مسکن، بنیاد مستضعفان تفاهم نامه‌ای را با بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی کشور، خیرین مسکن ساز و سازمان ملی مسکن وزارت مسکن منعقد کرده است که بر این اساس ۵۰ درصد هزینه ساخت مسکن این گروه را متقبل شده و قرار است تا پایان سال آینده تمام این افراد دارای مسکن شوند.

 

به گفته رئیس بنیاد علوی، کلید ۶ هزار و ششصدمین خانه تحویل خانواده‌های دارای دو فرزند معلول شده است.

 

منصوری با بیان اینکه این اقدامات در موازات با نهادهای حمایتی دیگر مانند بهزیستی و کمیته امداد نیست، توضیح داد: جامعه هدف بنیاد مستضعفان اگرچه ممکن است مددجو باشند اما عمده اقدامات این بنیاد با اهداف پیشگیرانه به ویژه در مناطق بسیار محروم روستایی صورت می‌گیرد. برای مثال سازمان بهزیستی زمانی که یک کودک معلول متولد می‌شود او را تحت پوشش می‌گیرد، اما بنیاد مستضعفان بیش از هر چیز رویکرد پیشگیرانه را دنبال می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید