تحولات و تولیدات تازه شبکه یک

    کد خبر :663496
تحولات و تولیدات تازه شبکه یک

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما ضمن ارائه توضیحاتی درباره سریال‌های در دست تولید این شبکه، تاکید کرد با وجود مشکلات مالی، این آثار نمایشی را به تولید و پخش می‌رسانند.

 

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما  در پاسخ به سوالی درباره کمبود بودجه برای تولید سریال‌ها و توقف برخی از آثار نمایشی به دلیل مسائل مالی، با اشاره به وضعیت تولیدات نمایشی عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت تولید سریال در شبکه یک بسیار مطلوب است. تعداد سریال‌های در حال تولید، پس از تولید و یا حتی پیش تولید روند خوبی دارد که باعث شده است این کارهای نمایشی در شان شبکه یک سیما باشد.

 

وی با اشاره به مجموعه‌های در حال تولید این شبکه گفت: مجموعه‌های «نون.خ»، «پایتخت»، «پس از آزادی»، «افرا»، «۸۷ متر»، «محکومین» و «پرگار» همه کارهایی هستند که یا در حال تولید هستند و یا تصویربرداری آن‌ها به پایان رسیده است. همچنین سریال‌هایی مثل «زیرخاکی» و «جشن سر برون» که به سیمافیلم تعلق دارند، قرار است در شبکه یک به پخش برسند که البته تصمیم نهایی با سیمافیلم است.

 

تولیدات نمایشی با مشکلات مالی پیش می‌روند

 

زین‌العابدین در ادامه گفت: از این حیث اکنون تعداد زیادی از هنرمندان و کارگردانان با ما کار می‌کنند ولی واقعیت این است که این تولیدات با مشکلات مالی پیش می‌روند و با مشقت و سختی تولید می‌شوند.

 

وی افزود: ما امید داریم که دولت و نهادهای دولتی به صداوسیما کمک کنند تا چرخ فرهنگ معطل نماند. اگر برخی از کمک‌هایی که نظام بودجه‌ریزی کشور موظف است به صداوسیما برساند، معطل بماند، چرخ‌های فرهنگی ما مختل می‌شود و این واقعیتی است که شما پرسیدید و ما نمی‌توانیم پنهانش کنیم با این حال با همه مشقت‌ها این سریال‌ها تولید می‌شوند و مشکل خاصی نداریم.

 

۴۴ درصد مخاطب داریم

 

مدیر شبکه یک سیما همچنین درباره برندهای جدید شبکه و برنامه‌هایی که قرار است تدارک دیده شود، اظهار کرد: ما در شبکه یک نوعی آسیب‌شناسی کردیم و خوشبختانه امروز قدردان توجه مردم هستیم. سال گذشته که شبکه یک را تحویل گرفتیم، این شبکه حدود ۳۸ درصد مخاطب داشت و حالا ظرف یک سال این شبکه بیش از ۴۴ درصد مخاطب دارد که این اتفاق با حمایت سازمان و برنامه‌ریزی‌های داخل شبکه رخ داده است.

 

تولید یک مسابقه جدید با نام «ایران»

 

وی با اشاره به تولید مسابقه‌های جدید عنوان کرد: ما بررسی کردیم تا ببینیم شبکه یک از نظر ساختار و موضوع در کدام قسمت‌ها آسیب داشته است. بعد از آن برنامه «دستپخت» و «فرمول یک» را به‌عنوان برندهای شبکه یک احیا کردیم و چند برنامه جدید هم طراحی کرده‌ایم. شبکه یک چند سالی فاقد مسابقه بود و براین اساس مسابقه «سبقت» به تولید رسید که چندی است روی آنتن می‌رود و همچنین مسابقه بزرگ «ایران» به‌زودی از شبکه یک پخش می‌شود و می‌توانیم در ساختارهای مختلفِ مخاطب پسند، برنامه داشته باشیم.

 

ضرورت تحول در باکس‌های خبری

 

مدیر شبکه یک درباره کاهش باکس‌های خبری شبکه که پیش از این وعده آن را به خبرگزاری مهر داده بود نیز اظهار کرد: به نظرم باکس‌های خبری شبکه یک باید متناسب با حرکت رسانه روزآمد شود. ذایقه مخاطب تغییر کرده است و مخاطب به سرعت بیشتری برای دریافت اطلاعات نیاز دارد و فکر می‌کنم اگر دوستان در معاونت سیاسی کمک کنند تحولی در باکس‌ها داشته باشیم که از ضرورت‌های شبکه است.

 

وی درباره اینکه برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه چه زمانی اعمال خواهد شد بیان کرد: ما نمی‌توانیم در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم. تشخیص ما این است که این باکس‌های خبری باید متناسب با تحولات شبکه روزآمد شود، این تشخیص ماست اما تصمیم‌گیری در حوزه معاونت سیاسی است که امیدوارم دوستانمان در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

 

بازگشت برنامه کودک آرزوی ماست

 

زین‌العابدین در بخش دیگر درباره بازگشت برنامه کودک با یک آیتم صبحگاهی در برنامه «سلام صبح بخیر» و بیشتر شدن باکس‌های کودک عنوان کرد: بازگشت برنامه کودک جزو آرزوها و برنامه‌ریزی‌های ماست اما ابتدا باید مقدورات بودجه‌ای آن برآورده شود.

 

وی ادامه داد: همانطور که در ابتدای سوالات مطرح کردید، ما از نظر بودجه در مضیقه هستیم. همه گردش بودجه سازمان را نمی‌توان از آگهی بازرگانی تامین کرد. دولت و مجلس هم در این زمینه کمک می‌کنند و هر چقدر کمک شود، سرمایه‌گذاری است و هزینه محسوب نمی‌شود. اگر بتوان این مشکلات بودجه‌ای را برطرف کرد حوزه کودک هم جزو برنامه‌ریزی‌های ما خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید