تحلیل چهره نزدیک به محسن رضایی از عدم کاندیداتوری اصلاح‌طلبان شاخص

  • سیاسی
  • دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۴۵
    کد خبر :667876

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: ما برنامه های خودمان را برای آینده و مسائل مهم کشور داریم، در بحث های مالیات، تقویت صادرات و عادلانه سازی یارانه‌ها برنامه های مفصلی داریم.

 

عبدالحسین روح الامینی رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت و عضو جبهه ایستادگی امروز در آیین افتتاحیه دفتر جبهه ایستادگی در تبریز با اشاره به فعالیت این جبهه در عرصه سیاسی کشور، گفت: جبهه ایستادگی مجموعه ای از احزاب و افراد هم دل و هم فکر هستند که هدف آنها از حضور در انتخابات و فضای سیاسی کشور ایستادگی توامان با پیشرفت برای کشور است.

 

وی تاکید کرد: ایستادگی بر اصول انقلابی نه تنها تضادی با پیشرفت ندارد بلکه «ایستادگی» لازمه پیشرفت است و جبهه ایستادگی در دل نیروهای انقلابی تعریف می‌شود و در انتخابات رفتار جداگانه ای از نیروهای انقلاب نخواهیم داشت.

 

رئیس خانه احزاب در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد مجلس فعلی، گفت: سر جمع همه ۲۹۰ نفر را باید عملکرد نمایندگان دانست و این سر جمع، شریک وضع فعلی هست و اکثریت این مجلس شریک دولت است، اکثریت مجلسی که وامدار دولت باشد نمی‌تواند نماینده مردم باشد.

 

روح الامینی با بیان اینکه عدم ثبت نام بعضی چهره های شاخص اصلاح طلب به خاطر شرمنده بودن در پیشگاه مردم است، اظهار داشت: اما ما به عنوان نیروهای انقلاب اعلام می‌کنیم ماندن در گذشته و نگاه کردن به عملکرد این دولت و مجلس پمپاژ ناامیدی می‌کند، در حالی که آینده فصل مشترک تمام مردم ایران است.

 

وی اضافه کرد: ما برنامه های خودمان را برای آینده و مسائل مهم کشور داریم، در بحث های مالیات، تقویت صادرات و عادلانه سازی یارانه‌ها برنامه های مفصلی داریم و پیشنهاد داریم رسانه ها به فهرست واقعی نیازهای مردم بپردازند و از تمام کاندیداها برنامه هایی را برای حل مشکلات مردم بخواهند، انصاف نیست از مردم رای بگیریم و بر مشکلات مردم اضافه کنیم.

 

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، راهکار مواجهه با تحریم‌ها را تقویت اقتصاد منطقه ای و تقویت قدرت صادراتی به کشورهای منطقه است نه سفر خارجی ناگهانی که بدون آمادگی میزبان انجام می شود.از اعضای جدید این جبهه خواسته ایم تمام و کمال در خدمت تقویت و شناسایی اقتصاد منطقه ای باشند.

 

به گزارش مهر:وی با بیان اینکه از جایگاه رئیس خانه احزاب از همه مدعیان می‌خواهم به شکل اثباتی به میدان رقابت انتخاباتی بیایند نه سلبی، تاکید کرد: جریان‌هایی که در رقابت مثبت، بازنده هستند دیگران را به رقابت منفی، تخریب و رقیب هراسی می آورند.

 

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به مناسبت سالروز ۹ دی

 

همچنین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی، بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد که حماسه ۹ دی نشانه تحقق وعده الهی بود. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

تاریخ معاصر انقلاب اسلامی مملو از حوادث تلخ و شیرینی است که نتیجه حاصل از تمامی این وقایع منجر به شکست‌ناپذیری ایران اسلامی در برابر دشمنان شده است. بی‌تردید یوم‌الله ۹ دی که نقطه پایان فتنه چند بعدی و دشمن‌ساخت آمریکایی بود، یکی از رخدادهای مهم در دهه اخیر می‌باشد، چرا که فتنه سال ۸۸ در مقایسه با فتنه اخیر که با سوء‌استفاده از بی‌تدبیری دولت دوازدهم در رابطه با قیمت بنزین رقم خورد، از وسعت و پیچیدگی بیشتری برخوردار بود. شکسته شدن هر دو فتنه به واسطه حضور مردم را میتوان یکی از وجوه تشابه آنها دانست. عاملی که بی‌شک در آینده نیز رکن اصلی نابودی دسیسه‌های دشمن خواهد بود. بی‌تردید زنده نگه‌ داشتن و بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در واقع ارزش نهادن به بصیرت و آموزه‌های مکتبی است که زاییده قیام عاشورای حسینی است.

 

خلق این حماسه تاریخی در فضایی که استکبار جهانی با تمام ابزارهای موجود خود در یک رویارویی علنی و تمام‌عیار به مبارزه با میراث خمینی کبیر آمده بود، نمودی از تحقق وعده الهی است. اگر چه فتنه‌ای که رخ داد، باعث بروز مشکلاتی برای مردم و کشور شد و حتی تأثیر آن با وجود گذشت ۱۰ سال از آن وقایع، همچنان قابل لمس است، اما برخورد مدبرانه نظام اسلامی با این توطئه عظیم باعث شد که در طی ۸ ماه برنامه‌ریزی‌های چند ساله دشمن، نقش بر آب شود و کشور برای همیشه از بروز فتنه انتخاباتی مصون بماند. به گواه کارشناسان، اگر تنها بخشی از هزینه‌هایی که دشمن برای برپایی چنین فتنه عظیمی به کار گرفت را در هر کشور دیگری هزینه می‌کرد، به اهداف از پیش تعیین شده خود می‌رسید.

 

اکنون که بیشاز ۱۰ سال از حوادث سال ۸۸ می‌گذرد، بیش از پیش زوایای پنهان این فتنه عظیم برای مردم روشن شده است. بسیاری از فعالان سیاسی که دچار غفلت شده بودند در طول این مدت به اشتباهات خود اعتراف کرده و به صف عظیم مردم پیوستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرمودند:آن کسانی که خیال می‌کنند، می‌توانند میان نظام و میان مردم جدایی بیاندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظامِ خودِ مردم است، مالِ مردم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید