تحلیل رسانه های چینی از ترور شهید فخری زاده

    کد خبر :766954

در روز های اخیر رسانه های چینی در واکنش به ترور شهید محسن فخری زاده به اظهار نظر های مختلفی پرداختند؛ محکوم کردن این اقدام تروریستی و انگشت اتهام به سمت رژیم صهیونیستی دو مشخصه اصلی تحلیل های منتشر شده در این رسانه هاست.

یکی از شبکه های اطلاع رسانی نزدیک به ⁧وزارت دفاع چین‬⁩ پس از بررسی تصاویر و اطلاعات مربوط به ⁧این ترور‬⁩ در تحلیلی به نقل از کارشناسان ⁧نظامی‬⁩ از نزدیکی شواهد موجود به نظریه انجام این جنایت بدست عوامل ⁧موساد‬⁩ تحت نظر ⁧سازمان سیا ⁩ اشاره کرد.

رادیو بین‌المللی چین در تحلیلی در مورد ترور شهید محسن فخری زاده نوشته بود اگرچه اسرائیل دست داشتن در این ترور را انکار کرده اما بیشترین شک و گمان ها متوجه آن رژیم است.

یکی از گمانه زنی های نویسنده مطلب این است که این ترور ممکن است به دلیل این نگرانی اسرائیل باشد که بایدن پس از روی کار آمدن به برجام برگردد و موانع دسترسی ایران به توان قوی تر هسته ای را کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، تلویزیون مرکزی چین هم در گزارشی نوشته است ایران به رغم ترور یک دانشمند بزرگ خود همچنان در برابر دشمنانش واقع بینانه و با درایت عمل می کند و به دسیسه های آنان واقف است.

«هو شی جین» سردبیر روزنامه «گلوبال تایمز» چین نیز در مقاله ای با اشاره به شهادت «محسن فخری زاده» و سکوت کشورهای غربی درباره این اقدام وحشیانه و شرم آور نوشت: تصور کنید اگر یک دانشمند برجسته در آمریکا و یا انگلیس ترور شده بود، چه سونامی محکومیتی علیه این اقدام در غرب به راه می افتاد!؟

چاینا دیلی از روزنامه های پر تیراژ انگلیسی زبان چین هم در تحلیلی با اشاره به این که ترور شهید محسن فخری زاده برخلاف قوانین بین‌المللی است نوشت: همچون ترور دانشمندان دیگر ایران، این ترور نیز منجر به متوقف شدن برنامه هسته‌ای ایران نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید