تحریم های ایران باقی خواهد ماند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۵۰
    کد خبر :896987

کریس مورفی، سناتور دموکرات با اشاره به توییت جیم ریش، سناتور جمهوری خواه، ضمن رد ادعاهای وی تاکید کرد: برجام هیچ جایگزینی ندارد، تحریم های حقوق بشر بر ضد ایران همچنان باقی خواهد ماند و سپاه نیز شدیدا تحت تحریم می‌ماند.

جیم ریش، عضو کمیته روابط خارجی سنا، اعلام کرده بود: توافقی که با کاهش تحریم ها برای ایران 90 تا 130 میلیارد دلار سود به همراه داشته و موجب کاهش تحریم‌های بدترین ناقضان حقوق بشر در ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می شود، منافع امنیت ملی آمریکا را  تامین نمی‌کند. نگرانی بیشتر این است که چنین توافقی می تواند پوتین را وادار کند تا زرادخانه هسته ای تولید کند.

کریس مورفی، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و رئیس گروه خاورمیانه این کمیته در خصوص این توییت اعلام کرد: من در جریان جلسه توجیهی امروز رابرت مالی، رئیس تیم مذاکره کننده امریکا در خصوص مذاکرات احیای برجام قرار دارم، هیچ یک از این موارد چیزی که در توافق پیشنهادی وجود داردرا انعکاس نمی دهد رهایی اقتصاد ایران از تحریم محدود بوده و تحریم های حقوق بشر به قوت خود باقی خواهد بود سپاه نیز تحت شدید ترین تحریم باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: برای بازدارندگی ایران از سلاح هسته ای هیچ راهی جز این توافق وجود ندارد هیچ کدام از مخالفان توافق با ایران،راهکار بهتری ارائه نکردند تحریم های «فشار حداکثری»، نتوانست موثر باشد خرابکاری و ترور، تاثیر گذار نبوده است. جنگ با ایران نیز کارساز نیست.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید