تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس علیه انرژی روسیه

    کد خبر :896060
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس علیه انرژی روسیه

رویترز در گزارشی به بررسی جدیدترین تحریم ها و پیامدهای آنها پرداخت. تحریم هایی که به تازگی از سوی اتحادیه اروپا تصویب شده‌اند شامل ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش انرژی روسیه و صادرات کالاهای لوکس و واردات محصولات فولادی از روسیه هستند.

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم ها شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری جدید در بخش انرژی روسیه هستند و این امر به غول‌های نفتی روسیه شامل روس نفت، ترانس نفت و گاز پروم نفت آسیب خواهد زد؛ اما به گفته یک منبع آگاه از اتحادیه اروپا، اعضای اتحادیه اروپا همچنان قادر خواهند بود نفت و گاز از آنها خریداری کنند، همچنین مبادلات با بعضی از شرکت‌های دولتی روسی که با مجموعه صنعتی نظامی روسیه مرتبط هستند ممنوع خواهد شد.

اتحادیه اروپا همچنین رتبه سنجی دولت و شرکت‌های روسی را برای آژانس های اعتبار سنجی “اس اند پی گلوبال”، “مودیز” و “فیچ” ممنوع کرد.

انگلیس با استفاده از قانون جدید برای همگام، ماندن با تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا در هدف گرفتن افرادی که متهم به حمایت از پوتین هستند، تحریم‌هایی را علیه صدها شخص و نهاد روسی اعمال کرد. در جدیدترین دور تحریم‌های انگلیس نخبگان روسی با ثروت ۱۰۰ میلیارد پوند معادل ۱۳۰.۶۳ میلیارد دلار را هدف می‌گیرد.

کانادا و ژاپن هم روز سه‌شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات روسیه اعلام کردند.

اگر چه جدیدترین بسته تحریم ها، بانک ها یا سیستم های مالی روسیه را هدف نگرفته اند؛ اما انزوای روسیه در بازارهای بین‌المللی را تشدید می‌کنند.

در شرایطی که جنگ در اوکراین به غرب این کشور گسترش پیدا کرده و مذاکرات میان روسیه و اوکراین برای حل و محدود کردن جنگ ادامه دارد، صحبت کمتری درباره تحریم‌ها وجود داشته است. متحدان غربی برخی از قابل توجه ترین تدابیر خود شامل مسدود کردن ذخایر خارجی بانک مرکزی روسیه و قطع ارتباط بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت را اعمال کردند؛ اما تحریم های معدود دیگری وجود دارند که می‌توانند به آنها متوسل شوند.

بر اساس گزارش رویترز، برای اتحادیه اروپا گام بعدی می تواند گسترش ممنوعیت سوئیفت برای همه بانک های روسی شامل بانک هایی باشد که در مبادلات مربوط به انرژی مشارکت دارند. اسپر بانک و گاز پروم بانک در ممنوعیت سوئیفت قرار نگرفتند زیرا کانال های اصلی پرداخت برای نفت و گاز روسیه هستند که کشورهای اتحادیه اروپا همچنان خریداری می‌کند.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید