تجویز گل‌گاوزبان برای بیمار سرطانی/ تجارت آزاد ایران و عراق، راه‌حل مشکلات کولبران است

    کد خبر :665665

گروه اقتصادی بازتاب: میثم هاشم خانی – محقق اقتصادی و مدیر موسسه مطالعاتی «حامیان فردا» – در صفحه توییتر خود به موضوع کولبران پرداخته و معتقد است تجویزهای این روزهای سیاست‌گذاران برای حل مشکلات آن‌ها، مثل تجویز گل‌گاوزبان برای بیمار سرطانی است.

 

او در ادامه یک رشته توییت آورده است: حل ریشه‌ای مشکل کولبران، فقط از مسیر پیمان تجارت آزاد بین ایران و عراق امکان‌پذیر است…

 

اگر ایران و عراق در قالب پیمان «تجارت آزاد» به‌طور هم‌زمان تعرفه واردات کالاها را صفر کنند، انبوهی از مشاغل پایدار در مناطق مرزی عمدتاً محروم دو کشور ایجادشده و امنیت مرزهای دو کشور هم بهتر می‌شود.

 

به‌این‌ترتیب تجارت آزاد با عراق، سیاستی برد برد برای ۲ کشور خواهد بود که مصداق فقرزدایی با بودجه صفر است.

 

تعامل برد برد ایران و عراق در قالب پیمان «تجارت آزاد» می‌تواند:

 

  • انبوه مشترکات فرهنگی دو کشور را با منافع اقتصادی «تجارت آزاد» گره بزند
  • هزینه‌های امنیت مرزی هر دو کشور را کاهش دهد
  • با توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین کارآفرینان ایرانی و عراقی، جایگاه اقتصادی هر دو کشور را به لحاظ رقابت‌پذیری بین‌المللی، بهبود دهد

 

 

مرگ دو برادر کولبر نوجوان با نام‌های فرهاد خسروی و آزاد خسروی همدردی‌ها و واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است. جنازه فرهاد خسروی پس از چند روز و با حضور ده‌ها داوطلب در عملیات جستجو پیدا شد. تلخی این اتفاق برای این دو برادر به حدی بود که با منتشر شدن عکسی از پیکر فرهاد خسروی موجی از انتقاد در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد.

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ساعاتی بعد، این حادثه تلخ را به خانواده زحمتکش و داغدار آنان و مردم شریف مریوان تسلیت گفت و از استاندار کردستان خواست سریعا برای رسیدگی به وضعیت معیشتی این خانواده نجیب اقدام کند و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی برساند.

 

متن کامل پی نوشت معاون اول رییس جمهور در حاشیه خبر مصاحبه یکی از خبرگزاری ها با پدر این دو نوجوان کُرد به شرح زیر است:

 

مرگ جانگداز فرهاد و آزاد خسروی دو برادر نوجوان کُرد، ذهن همه مسئولان و وجدان عمومی جامعه را سخت مثاتر کرده است.

 

این حادثه تلخ را به خانواده زحمتکش و داغدار آنان و مردم شریف مریوان تسلیت می گویم و از استاندار محترم کردستان می خواهم سریعا برای رسیدگی به وضعیت معیشتی این خانواده نجیب اقدام کند و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی برساند.

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید