تجمع دستفروشان مقابل شهرداری تهران

    کد خبر :706162

تعداد این تجمع کنندگان که به حدود ۵۰ نفر می‌رسید با در دست داشتن پلاکارد‌هایی خواستار رسیدگی به مشکلات معیشتی شدند.

پس از شیوع ویروس کرونا بازار‌های روز و مکان‌های دستفروشی در تهران جمع آوری شد و پلیس اجازه دستفروشی در هیچ نقطه از پایتخت را نمی‌دهد.

شهرداری تهران: خواسته دستفروشان به‌حق است

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در خصوص این تجمع توضیح داد: خواسته دستفروشان به حق است، ولی مرجع پاسخگویی به خواسته‌ها این تجمع کنندگان شهرداری تهران نیست.

به گزارش ایرنا،«غلامحسین محمدی» ادامه داد: دستفروشی جزو مشاغل فصلی است و وضعیت این شغل در کل کشور دچار مشکل شده، اما باید در نظر داشت که در این خصوص باید وزارت خانه‌های کشور، کار، رفاه و سازمان تامین اجتماعی مسئولیت دارند و باید راهکاری در این خصوص پیش بینی کنند.

وی درباره تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان به دستفروشان که توسط شهرداری تهران توزیع می‌شود نیز گفت: در این خصوص لیستی از دستفروشان و افرادی که در مجموعه‌های بازارچه‌های فصلی فعالیت می‌کردند تهیه شده که قرار است پس از تایید این اسامی توسط معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری شهرداری تهران، این تسهیلات بین دستفروشان توزیع شود.

به گفته محمدی، هنوز این لیست نهایی تهیه نشده و این دو معاونت شهرداری تلاش می‌کنند تا لیست با کمترین خطای ممکن تائید شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

همچنین از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید