تب دنگی به هندوستان رسید

    کد خبر :841521
تب دنگی به هندوستان رسید

بیش از ۴۰ کودک و ده‌ها بزرگ‌سال جان خود را ازدست‌داده‌اند و صد‌ها نفر در بیمارستان‌های شرق این ایالت بستری‌شده‌اند.

شیوع سریع بیماری باعث شده است که یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد (سَر وزیر) اوتار پرادش دستور افزایش فوری ظرفیت تخته‌ای بیمارستانی را صادر کند. او همچنین از اداره بهداشت منطقه خواسته است تا در مورد علت تب، تحقیقات دقیق انجام دهد.

بیش از یک هفته است که تعدادی از کودکان اوتار پرادش در شمال هند با تب بالا به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

بسیاری از آن‌ها از درد مفاصل، سردرد، از دست دادن آب بدن و تهوع هم شکایت دارند. در برخی موارد، پزشکان گزارش کردند که بثورات (ضایعه پوستی) روی پا‌ها و بازو‌های بیماران مشاهده‌شده است.

دست‌کم ۵۰ نفر که بیشتر آن‌ها کودک بودند بر اثر تب جان باختند و چند صد نفر نیز در ۶ منطقه در شرق این ایالت در بیمارستان بستری شدند. آزمایش کرونای هیچ یک از قربانیان این تب مثبت نبود.

درست در زمانی که به نظر می‌رسد هند به‌تدریج در حال بهبودی از موج دوم مرگبار ویروس کرونا است، مرگ‌ومیر در اوتار پرادش باعث ایجاد وحشت درباره تب اسرارآمیز در مناطق روستایی پرجمعیت‌ترین ایالت هند شده است.

پزشکان در برخی از مناطق آسیب‌دیده آگرا، ماتورا، مینپوری، ایتا، کاسگنج و فیروزآباد معتقدند که بیماری دنگی، عفونت ویروسی ناشی از پشه‌ها، می‌تواند عامل اصلی مرگ‌ومیر باشد.

آن‌ها می‌گویند بسیاری از بیماران با کاهش پلاکت – یک جزء خونی که به تشکیل لخته کمک می‌کند – به بیمارستان منتقل شدند که مشخصه شکل شدید تب دنگی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دنگه که توسط پشه‌های ماده منتقل می‌شود، عمدتاً یک بیماری شایع در مناطق گرمسیری است. این بیماری در بیش از ۱۰۰ کشور بومی است، اما حدود ۷۰ درصد موارد از آسیا گزارش‌شده است. چهار ویروس تب دنگی وجود دارد و احتمال مرگ کودکان در طول عفونت دنگی دوم تا پنج برابر بیشتر از بزرگ‌سالان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید