برای آزمایش‌های بالینی

تایید اولین واکسن کرونای mRNA در چین

    کد خبر :726469

اولین واکسن mRNA چین برای ورود به فاز بالینی تایید شد. این واکسن به طور مشترک با همکاری ارتش آزادی‌بخش خلق چین و آکادمی علوم نظامی و نیز شرکت Walvax با مسئولیت محدود ساخته می‌شود.

این اولین واکسن کرونای mRNA است که برای آزمایش‌های بالینی در چین تأیید شده است. از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ آکادمی علوم پزشکی نظامی PLA در مورد واکسن‌های این بیماری تحقیق کرده است.

این مطالعه نشان داد واکسن mRNA نه تنها باعث بالا رفتن سطح آنتی بادی‌های خنثی در موش‌ها و ماکای خرچنگ شده بلکه سلول کمک کننده T را هم تحریک کرد.

آزمایش روی ماکای خرچنگ مشخص کرد حیوانات واکسینه شده می‌توانند در مقابل حمله کروناویروس جدید مقاومت کرده و به طور موثر از تکثیر ویروس و پیشرفت بیماری ریوی جلوگیری کنند که این امر اثرات محافظتی خوبی را نشان می‌دهد.

واکسن کرونای mRNA

به گفته رهبر پروژه و محقق آکادمی علوم نظامی، واکسن‌های داخلی mRNA دارای سه مزیت هستند؛ نخست اینکه انتخاب هدف آنتی ژن واکسن بسیار دقیق بوده واکسن بی خطر است؛ دوم؛ مواد اولیه و تجهیزات اصلی همه بومی شده‌اند که باعث می‌شود ظرفیت تولید به سرعت گسترش یابد.

سوم؛ واکسن را می‌توان به مدت یک هفته در دمای اتاق نگهداری کرد، به این معنی که هزینه زنجیره سرما کم بوده و در نتیجه دستیابی به واکسیناسیون گسترده را آسان‌تر می‌کند.

به گزارش جوان،گفتنی است واکسن mRNA مطابق با الزامات کارآزمایی‌های بالینی متعدد انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید