وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد

تاکید بر اهمیت مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی

    کد خبر :471015

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی برای ما بسیار مهم است به کشف بیش از یک میلیون کتاب قاچاق از سوی پلیس اشاره کرد.

سیدعباس صالحی در حاشیه حضور در بیست و یکمین گردهمایی معاونان اجتماعی ناجا درباره همکاری وزارت ارشاد و پلیس در حوزه برخورد با قاچاق محصولات فرهنگی توضیح داد: قاچاق محصولات فرهنگی هم به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند و هم حقوق مولف را نادیده گرفته و به این افراد نیز خساراتی وارد می‌کند.

او در ادامه‌ متذکر شد: در این‌ راستا همکاری خوبی میان پلیس و وزارت ارشاد وجود داشته و این همکاری بویژه‌ در ماه‌های اخیر افزایش بیشتری داشته است به طوری که بیش از یک میلیون کتاب قاچاق در اقدام مشترک پلیس و وزارت ارشاد کشف شده و با متخلفان نیز برخوردهای لازم صورت گرفته است.

وزیر ارشاد درباره تبلیغات محیطی و استفاده از زبان لاتین در این تبلیغات نیز اظهار کرد: قانونی داریم که باید رعایت شود و بر اساس آن به کار بردن واژه‌های خارجی در بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی دارای محدودیت است. برابر این قانون ۷۰ درصد از متن‌های تبلیغاتی باید کاملا فارسی باشد.

او در ادامه بیان کرد: در تابلوسازی‌ها و سردرها نیز باید این مسائل مورد تاکید قرار بگیرد.

صالحی همچنین درباره تبلیغات کنکور اظهار کرد: در این زمینه کار چندجانبه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما و … در حال انجام است و ما جلسات مختلفی در این حوزه داشته‌ایم. همچنین برنامه مشترکی را با وزارت آموزش و پرورش تدوین کرده‌ایم.

او درباره همکاری با پلیس و توجه به مسائل اجتماعی در فیلم‌های وزارت ارشاد نیز گفت: در حال تدوین تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری با پلیس هستیم. درباره تولیدات سینمایی نیز سالانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ فیلم بلند در کشور تولید می‌شود که برخی از این فیلم‌ها در حد دریافت مجوز از وزارت ارشاد هستند و برخی دیگر مورد حمایت ما نیز قرار می‌گیرند. به طور مشخص فیلم‌هایی که به کاهش آسیب‌های اجتماعی بپردازند و آن را مورد توجه قرار دهند، مورد حمایت بنیاد فارابی خواهند بود.

به‌ گزارش ‌ایسنا،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در مورد ساخته‌ها و فیلم‌هایی که احتمال اشاعه آسیب‌های اجتماعی را دارند شورای پروانه نمایش به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.

صالحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در بحث جشنواره‌ها و جوایز نیز این مسائل مورد توجه قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید