تاخیر اولین پرتاب سرنشین دار فضاپیمای بوئینگ استارلاینر تا 2023

    کد خبر :935724
بوئینگ استارلاینر

مقامات ناسا و بوئینگ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند که اولین پرتاب سرنشین دار فضاپیمای بوئینگ استارلاینر به اوایل سال 2023 به تعویق افتاده است. استیو استیچ، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا، گفته این ماموریت می تواند در اوایل فوریه به فضا پرتاب شود.

بازتاب-پیش از این قرار بود استارلاینر در اواخر سال 2022 همراه با فضانوردان پرواز کند، اما کار مداوم بر روی چندین موضوع اصلی که در طول پرواز آزمایشی بدون خدمه استارلاینر در ماه می شناسایی شد، برنامه را به عقب انداخت.

مشکلات شناسایی شده هم مربوط به موتورها و هم به نرم افزار مربوط می‌شد. هیچ یک از این مشکلات به طور جدی بر ماموریت آزمایشی تأثیری نداشت و وسیله نقلیه همچنان می‌توانست سفر چند روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی را تکمیل کند و سالم به زمین بازگردد، با این حال، ناسا و بوئینگ این مشکلات را به اندازه‌ای جدی در نظر گرفتند.

شایان ذکر است که اولین تلاش برای ارسال Starliner در پرتاب آزمایشی مداری طی اواخر سال 2019 باید متوقف می‌شد و برای ارسال مستقیم دستگاه به زمین و نه اتصال به ISS، پس از مشکلات نرم افزاری که باعث شد دستگاه از مسیر منحرف شود. . تقریباً دو سال عیب یابی طول کشید تا Starliner آماده بازگشت به سکوی پرتاب شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید