بی‌اطلاعی پنتاگون و کاخ سفید درباره موشک فوق ‌پیشرفته ترامپ

    کد خبر :715093

سخنگو‌های پنتاگون و کاخ سفید ضمن خودداری از توضیح درباره سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص «موشک فوق‌پیشرفته» آمریکا، خبرنگارانی که در این خصوص سئوال کرده بودند را به یکدیگر پاس دادند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری شامگاه جمعه مدعی شد آمریکا موشکی ساخته که ۱۷ بار سریعتر از موشک‌های فعلی است.

ترامپ در این کنفرانس خبری که «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا هم در آن حضور داشت گفت: «ما الان داریم به طرزی باورنکردنی تجهیزات نظامی تولید می‌کنیم آن هم در سطحی که هیچ‌کس قبلاً شاهد آن نبوده است. با دشمنانی که داریم چاره‌ای هم جز این نیست.»

او در ادامه رو به اسپر کرد و گفت: «ما چیزی داریم که من به آن موشک فوق پیشرفته (super duper) می‌گویم. آن شب شنیدم در مقایسه با سریعترین موشکی که داریم، این ۱۷ بار سریعتر است. شنیده‌اید که مال روسیه ۵ بار سریعتر است و چین دارد روی موشک‌هایی کار می‌کند که ۵ یا ۶ بار سریعتر باشند. ما موشکی داریم که ۱۷ بار سریعتر است.»

به گزارش دانشجو،«جوناتان هافمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه منظور ترامپ چه بوده گفت: «مجبورم شما را درباره این موضوع به کاخ سفید ارجاع دهم. اطلاعاتی درباره این موضوع ندارم که به شما بدهم.»

در کنفرانس خبری کاخ سفید، سخنگو «کیلی مک‌اینانی» گفت: «شما را به سخنان رئیس‌جمهور و پنتاگون ارجاع می‌دهم. در حال حاضر اطلاعات جدیدی در این خصوص ندارم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید