بین بازداشت دانیال زاده و حمله روحانی به قوه قضائیه ارتباطی وجود دارد؟

    کد خبر :644438

گروه سیاسی بازتاب: بازداشت دانیال زاده، ابر بدهکار بانکی در خارج از کشور مهم‌ترین خبری است که از روز گذشته در رسانه‌ها منتشرشده و با واکنش‌های بسیاری از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، در رسانه‌های اجتماعی هم همراه بوده است. مسئله جالب‌توجه نوع واکنش و متن توییت‌هایی است که زده‌شده است. کاربران، بازداشت دانیال زاده را با حمله روحانی به قوه قضائیه در سخنرانی یزدش، مرتبط می‌دانند.

 

جواد کریمی قدوسی – نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس – نیز در واکنش به بازداشت دانیال زاده نوشت: سربازان گمنام اطلاعات سپاه با دستگیری دانیال زاده باعث برآوردن نعره‌ها در یزد و رفسنجان شدند؛ استدعا می‌کنم کمی هم ملاحظه روان طرف مقابل را داشته باشید!

 

 

احمد امیرآبادی فراهانی – نماینده مردم قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی – دراین‌باره توییت کرده است:

شنبه دانیال زاده فرد مرتبط با حسین فریدون توسط اطلاعات سپاه به کشور برگردانده می‌شود و بلافاصله آقای روحانی در یزد اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با فساد را زیر سؤال می‌برد.

پیدا کنید رابطه این اقدام بزرگ پاسداران گمنام امام زمان (عج) را با صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور.

 

او دیروز هم توییت کرده بود: «شنیده‌شده یکی از متهمین بزرگ مفاسد اقتصادی که پس از چپاول اموال ملت به خارج از کشور گریخته بود توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به کشور برگردانده شده قطعاً بعد از خبر دستگیری روح‌الله زم این خبر نیز برای مردم امیدآفرین و برای مفسدین نگران‌کننده است.»

 

 

بسیاری از کاربران که شخصیت حقیقی دارند دراین‌باره توییت‌های تندوتیزی منتشر کرده‌اند که به خاطر مسائل حقوقی، منع انتشار آن‌ها وجود دارد.

 

مروری بر سخنان رئیس‌جمهور در یزد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز یکشنبه 19 آبان، برای دومین بار از زمان شروع ریاست‌جمهوری‌اش به یزد سفر کرد. او در اجتماع پرشور مردم یزد در حسینیه امیر چخماق اظهار داشت:

 

دست هر کس که در این کشور به فساد آلوده باشد باید با او برخورد شود و مبارزه با فساد، جناح و حزب نمی‌شناسد و همه مردم و جناح‌ها خواستار مبارزه با فساد به‌صورت شفاف هستند.

 

از قوه قضاییه که با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند می‌خواهم که مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح دهد.

 

اینکه هنوز بعد از گذشت چند سال برای ما روشن نیست آقایی که 2 میلیارد و 700 میلیون پول مردم را خورد و او را دستگیر کرده و حتی حکم اعدام هم برایش صادر شد و اکنون در زندان است الآن، این پول کجاست و چه کسانی مسئول هستند و چرا آن‌هایی که در این زمینه نقش داشتند برای مردم توضیح داده نمی‌شود.

 

از همه مسئولین می‌خواهم که جریان 2 میلیارد و 700 میلیون دلار را برای مردم شفاف کنند چراکه این پول، پول نفت، بیت‌المال و خزانه بوده است.

 

همچنین باید 947 میلیون دلار و آن‌هایی که در این زمینه مسئول بودند که یک نهادی است که آن را گرفته و پس نداده به مردم توضیح داده شود و بایستی حسابرسی شده و این مبلغ پس گرفته شود.

 

می‌خواهم نهادهایی که بیش از 700 میلیون دلار بدهکارند به مردم توضیح داده شود و در همه این زمینه‌ها از وزیر نفت می‌خواهم که این آمار و ارقام را برای مردم روشن کند همچنین رئیس بانک مرکزی را مسئول می‌کنم تا پرونده 2 میلیارد دلاری را به مردم گزارش کند و از دستگاه‌های نظارتی نیز می‌خواهم که سرنوشت 947 میلیون دلار را برای مردم روشن کنند.

 

مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها کجاست و چرا به این فسادها و پول‌ها رسیدگی نمی‌شود اینکه چند نفر را به دادگاه کشانده و تبلیغ مبارزه با فساد شود، بدانید که سرِ مردم کلاه نمی‌رود مردم باید بدانند پولی که از بیت‌المال پرداخت‌شده، چگونه و کجا رفته و چه کسانی مسئول هستند و در این زمینه قضات و دادستان‌های شریف نباید از پیگیری این پرونده‌ها بترسند و سرنوشت این پول‌ها را برای مردم روشن کنند در غیر این صورت به مناسبت‌های مختلف و مورد به مورد این ارقام را به مردم توضیح خواهم داد.

 

ماجرای بازداشت، فرار و بازداشت مجدد رسول دانیال زاده

 

اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه سال 95 بود که خبر دستگیری یک ابر بدهکار بر سر زبان‌ها افتاد. در ابتدا نام این فرد «ر.د» مطرح‌شده بود اما با کمی بررسی دقیق‌تر مشخص شد نام دقیق وی رسول دانیال زاده است.

 

با گذشت مدت اندکی از زمان رسیدگی به این پرونده، مسئولان دستگاه قضایی بازداشت این فرد را تأیید کردند و سخنگوی دستگاه قضا نیز عنوان کرد بررسی پرونده وی آغازشده است.

 

در همین راستا مشخص شد که دانیال زاده در پرونده خود بدهی کلان بانکی را دارد که برخی رقم آن را بیش از 2600 میلیارد تومان برآورد کرده بودند.

 

بر اساس گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرد، محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت دستگاه قضایی کشور در نشستی خبری و در تاریخ 4 بهمن همان سال در خصوص دستگیری رسول دانیال زاده و اتهاماتش و ادعاهای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون گفت: شخصی که شما نام بردید دستگیرشده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آن‌ها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم.

 

پس از گذشت قریب به 4 ماه از دستگیری دانیال زاده، مشخص شد که یکی از متهمان کلان این پرونده قضایی به خارج از کشور گریخت. در ابتدای مهرماه امسال بود که خبرهایی در خصوص فراری شدن رسول دانیال زاده از کشور شنیده می‌شد.

 

بررسی‌ها حکایت از آن داشت، دانیال زاده که با قید وثیقه از زندان آزادشده است به بهانه درمان بیماری‌اش از کشور خارج‌شده و بعد از گذشت بیش از سه ماه به کشور بازنگشته است. همین امر فرار رسول دانیال زاده را قطعی کرده و باعث شد موضوع فرار وی صحت پیدا کند.

 

حالا پس از گذشت یک ماه از علنی شدن موضوع فرار دانیال زاده، خبر بازداشت مجدد او می‌رسد.

 

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید