بیمه سلامت برای کدام گروه‌ها رایگان است؟

    کد خبر :743605

کوروش فرزین معاون بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره تمدید درفترچه‌های بیمه سلامت گفت: طرح دفترچه‌های رایگان بیمه سلامت از آبان ماه گذشته، طبق برنامه توسعه ششم و آیین نامه ارزیابی وسع، تنظیم شده است و متقاضیان تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت رایگان، براساس ارزیابی وسع مالی توسط وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی و پس از بررسی دهک درآمدی، افراد می‌توانند از تمدید پوشش‌های این بیمه برخوردار شوند.

وی افزود: افراد جزو دهک یک، دو و سه درآمدی، حق برخورداری از دفترچه رایگان با صد درصد یارانه دولت و افراد دهک چهار با ۵۰ درصد یارانه دولت را دارند و افراد جزو دیگر دهک‌ها موظف به پرداخت کامل سرانه هستند. سرانه مصوب هیأت دولت در سال ۹۹، ۵۵۷۰۰ تومان به ازای هر نفر با شرط خانوار به صورت ماهانه است.

معاون بیمه و سلامت سازمان بیمه سلامت با تأکید بر اینکه دریافت دفترچه به همراه خانواده برای فرزندان بالای ۱۸ سال اجباری نیست، گفت: این افراد در صورتیکه ازدواج نکرده باشند می‌توانند به صورت جداگانه درخواست دفترچه بیمه سلامت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افرادی برای تمدید دفترچه بیمه سلامت به پیشخوان طرف قرار داد سازمان مراجعه می‌کنند و درخواست تمدید دفترچه را با توجه به عدم بضاعت مالی دارند. درخواست ارزیابی وسع آن‌ها توسط این مراکز به وزارت تعاون ارسال می‌شود و براساس نتیجه منعکس شده از پوشش بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

فرزین با اشاره به تمدید ۶ ماهه دفترچه‌ها طی سال‌های گذشته اظهار داشت: این فرآیند از سال گذشته شامل تمدید ۶ ماهه دفترچه‌ها شد و متقاضیان می‌بایست قبل از اتمام این بازه زمانی اقدام به تمدید دفاتر می‌کردند. نتیجه ارزیابی وسع حدودا یک ماه طول می‌کشد.

به گزارش دانشجو،معاون بیمه و سلامت سازمان بیمه سلامت درباره عدم قرارداد این بیمه با تعدادی از داروخانه‌ها و پزشکان، گفت: ۲۲۰۰ داروخانه در استان تهران، طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که این تعداد ۹۸ درصد داروخانه‌ها به خوداختصاص می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه دارو تعرفه خصوصی و دولتی ندارد، اظهار داشت: سازمان‌های بیمه بر اساس تعرفه دولت هزینه دارو را پرداخت می‌کنند، ولی دارو تعرفه خصوصی و دولتی ندارد و تنها از قیمت مصوب برخوردار است. ۷۰ درصد قیمت دارو‌های تعهدی و خدمات سرپایی توسط سازمان‌های بیمه تقبل می‌شود و دیگر دارو‌ها که عدم تعهدی هستند مبلغ آن بصورت آزاد باید پرداخت شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید